FOTO Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 €

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 09.10.2024 - 13:58
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia
Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 € - Foto: Dacia

Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model din istoria sa. SUV-ul nu are 7 locuri, cum s-a vehiculat, ci 5, dar face intrarea Dacia în segmentul „C” cu o lungime de 4,57 metri, un portbagaj imens, de până la 667 litri, și dotări în premieră.

SHARE

Dacia Bigster pare un Duster III mai mare, dar este mult mai mult decât atât. Oferă cel mai bun raport preț/spațiu/dotări din segmentul C-SUV, unde se bate, de exemplu, cu Citroën C5 Aircross, Peugeot 5008, Volkswagen Tiguan, Kia Sportage sau Toyota Rav4, și este „Best in class” în clasă în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon), atât pentru ocupanții locurilor din față cât și pentru cei ai locurilor din spate, și volumul portbagajului. 

Citește și: FOTO Mașina care a pus România pe harta auto a lumii sărbătorește 20 de ani cu o serie limitată „XX”

Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 €

Dacia trebuia să lanseze în premieră Bigster, cel mai mare model din istoria sa, peste câteva zile, în cadrul „Mondialului Automobilului” de la Paris, dar s-a hotărât brusc să publice astăzi detaliile noului SUV de segment „C”.

Bigster are 4,57 metri lungime, 1,81 metri lățime, 1,71 metri înălțime și o gardă la sol generoasă de 22 cm. 

Astfel, după cum a fost anunțat în ianuarie 2021, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia (marcă lider în segmentul B la nivel european), își extinde gama de modele abordând segmentul superior, așa numitul segment C. 

„De la lansarea Renaulution în 2021, am reinventat complet brandul și am introdus noua identitate de marcă: culori noi, logo nou, showroom-uri noi. Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare și mai aspirațională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preț. Astăzi, cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând așteptărilor clienților din segmentul C”, a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia.

„Cu Bigster, am reușit să respectăm în mod fidel intențiile manifestate cu ocazia prezentării Conceptului Bigster. Modelul de serie exprimă deplin toate valorile Dacia și constituie de acum vârful de gamă al mărcii”, a explicat David Durand, Director de Design Dacia.

Citește și: MG ZS Hybrid+, primul adversar pentru Dacia Duster Hybrid. E mai ieftin cu 1.750 € și mai puternic

Prețurile Dacia Bigster vor porni de la sub 25.000 €, dar versiunea hybrid cu toate opțiunile va depăși ușor 30.000 €

Dacia Bigster va ajunge în showroom-uri în 2025 și, deocamdată, nu au fost comunicate prețurile versiunilor. 

Dar, oficialii mărcii au menționat că prețul de bază al C-SUV-ului Dacia va fi de sub 25.000 € și că versiunea cu sistem de propulsie hybrid va pleca de la sub 30.000 €.

Prin urmare, Bigster-ul „full”, cu toate opțiunile posibile, ar putea ajunge spre 35.000 €.

Citește și: Dacia Logan sau Sandero, ieftin de reparat? Cât costă un far? Și 460 €. Stop: 80 €. Amortizor – 55 €

Dotări în premieră pentru Dacia pe Bigster

Lansarea Bigster marchează și câteva dotări în premieră pentru Dacia. 

De exemplu, până acum, nicio Dacie n-a dispus de plafon panoramic din sticlă cu trapă. Plafonul panoramic are o lungime de 120 cm și se poate fie întredeschide, fie deschide complet pe o distanță de 35 cm. Asigurând o ambianță la bord luminoasă, plafonul panoramic este disponibil în serie pe versiunea Extreme și opțional pe Journey.

Pe versiunea Journey, scaunul șoferului dispune în serie de comenzi electrice pentru reglarea înălțimii și pentru înclinarea spătarului, precum și de suport lombar cu reglare manuală.

Citește și: VIDEO Toate detaliile despre Bigster, Dacia care costă 30.000 €: hibrid de 1.8 litri și 4x4 electric

Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun în serie de Adaptive Cruise Control (ACC - pilot automat adaptiv) pe versiunile Hybrid, ceea ce răspunde așteptărilor clienților în cazul traseelor lungi.

Bigster poate fi dotat și cu sistem de aer condiționat cu două zone și cu aeratoare separate pentru pasagerii din spate.

Accesul la vehicul este facilitat de cardul mâini libere și de hayonul cu acționare electrică. Acesta din urmă, disponibil în serie pe Bigster Journey și opțional pe versiunea Extreme, poate fi acționat în trei moduri: din exterior, cu ajutorul butonului situat pe hayon, din interior, cu ajutorul butonului situat pe planșa de bord sau cu ajutorul telecomenzii de pe cartela mâini libere.

Motorizări 100% electrificate, pe Dacia Bigster - 4x4, doar cu TCe 130

Bigster inaugurează noi motorizări Dacia, care sunt toate electrificate, pentru eficiență maximă.

Bigster HYBRID 155

Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. 

Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 1.8 litri și 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.

Motorizarea HYBRID 155 vine în completarea ofertei HYBRID 140 care echipează modelul Jogger și Duster III. Ea oferă un plus de putere (+15 CP), de cuplu (170 Nm doar pentru motorul cu combustie, adică + 20 Nm) și o capacitate de remorcare superioară (+250 kg, pentru un total de circa 1 tonă). Eficiența este de asemenea îmbunătățită, nivelul consumului și cel al emisiilor fiind mai scăzut cu 6 %, în special ca urmare a unui management optimizat al regimului motor.

Frânarea regenerativă, asociată cu capacitatea înaltă de recuperare a energiei de către baterie și cu randamentul cutiei automate, permite ca în traficul urban până la 80% din timpul de rulare să se efectueze în mod 100% electric. La rândul ei, pornirea de pe loc are loc sistematic în mod 100 % electric.

Bigster TCe 140

Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Duster III.

Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. 

Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10 % a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2 (129 g/km) față de un motor termic de putere echivalentă. 

Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.

Bigster ECO-G 140

Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele.

Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.

Atunci când funcționează pe GPL, Noul Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10 % mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL). Instalat sub planșeul portbagajului, rezervorul de GPL nu diminuează volumul de încărcare al acestuia. Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.

Bigster TCe 130 4x4

SUV-ul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V. 

Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului.

Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te