Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 11.02.2025 - 15:54
Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină - Foto: Porsche - Imagine cu rol ilustrativ
Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină - Foto: Porsche - Imagine cu rol ilustrativ

Cum vânzările de mașini electrice merg slab și întreaga industrie auto e în criză din cauza costurilor electrificării, Porsche își schimbă strategia. A încercat cu noul Macan doar electric, dar revine și investește 800.000.000 € în noi modele și motoare pe benzină.

SHARE

Renumitul producător de mașini sport Porsche a prezentat cifre preliminare pentru 2024, precum și o prognoză pentru 2025.

Surpriză! Anul acesta, și-a programat să investească sute de milioane de euro în modele noi, inclusiv în noi Porsche-uri cu motoare cu ardere internă, pe benzină ori plug-in hybrid. 

Vânzările au scăzut în 2024, iar în acest an s-ar putea înregistra un nou declin. Motivele sunt numeroasele schimbări de modele, scăderea cererii în China, a doua cea mai importantă piață, și creșterea mai lentă decât se aștepta a e-mobilității.

Citește și: Țara din Europa în care top-ul celor mai vândute mașini e dominat de Porsche. Ne batem la fotbal

Vânzările de mașini electrice merg slab. Porsche investește 800.000.000 € în motoare pe benzină

Pentru 2025, Porsche se așteaptă la vânzări de 39 - 40 de miliarde de euro și la o rentabilitate operațională a vânzărilor între 10% și 12% procente. Conform calculelor preliminare, marja în 2024 s-a situat între 14% și 15%, față de 18% în 2023. Pe termen lung, CEO-ul Oliver Blume vizează să ajungă la 20%, potrivit Automobilwoche

Cifra de afaceri în 2024 a fost în conformitate cu previziunile, între 39 și 40 de miliarde de euro. Iar în ciuda problemelor, dividendul va rămâne la nivelul anului precedent, adică 2,31 euro pe acțiune preferențială.

Pentru 2025, Porsche Holding SE și-a corectat așteptările. Ia în calcul o ajustare a valorii investiției sale în Porsche AG de 2,5 până la 3,5 miliarde de euro, în loc de maximul anunțat inițial de 2 miliarde.

De asemenea, se preconizează că ajustarea valorii pentru investiția în VW Group se va situa la limita superioară a intervalului cuprins între 7 și 20 de miliarde de euro.

Porsche Holding este entitatea în care familiile Porsche și Piech și-au grupat acțiunile deținute la VW Group și la producătorul de automobile sport Porsche AG.

Citește și: Porsche, în alertă. Strategia mașinilor electrice a eșuat. Circa 8.000 de angajați, în pericol?

Electrificare, dar și motoare pe benzină

Chiar dacă trecerea la mobilitatea electrică este mai lentă decât se aștepta, producătorul nu întoarce complet spatele acestui tip de propulsie. Macan-ul electric a fost lansat recent pe piață. Iar seria de modele 718, Cayman și Boxster, este, de asemenea, în curs de conversie. 

Prin urmare, o parte din investițiile anunțate pentru acest an vor fi canalizate către „activități legate de baterii”. Deocamdată nu se cunosc detalii cu privire la acestea și nici cu privire la anunțatele „ajustări ale organizării companiei”, care ar putea duce, eventual, la o reducere cu patru cifre a numărului de locuri de muncă.

Dar, surse din cadrum Porshce vorbesc deja despre versiuni cu motoare pe benzină pentru noul Macan, model care, până să devină 100% electric în 2024, a fost best-seller-ul mărcii. 

De asemenea, este prevăzută extinderea diviziei de personalizare a mașinilor Porsche, „Exklusivmanufaktur”, pentru producătorul face o mulțime de bani cu modelele personalizate scumpe. Iar acest lucru înseamnă că Porsche Taycan va fi mutat de la Zuffenhausen la Leipzig.

Pe de altă parte, în 2024, Porsche a anunțat deja că renunță la obiectivul său ca 80% din mașini noi livrate să fie electrice până în 2030.

Cayenne-ul cu motor termic, care este unul dintre cele mai de succes modele, va fi produs mai mult decât se prevăzuse inițial.

Fabrică Porsche în SUA?

SUA este cea mai importantă piață de desfacere a Porsche. Iar noul președinte Donald Trump provoacă neliniște prin amenințările sale tarifare.

Porsche ar fi mai afectat de acestea decât alte mărci, deoarece producătorul nu are o fabrică în Statele Unite și trebuie să importe toate vehiculele sale. Producția în SUA este acum luată în considerare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te