Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 29.08.2024 - 15:03
Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii - Foto: Freepik
Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii - Foto: Freepik
Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu decât ale celor termice, mulțumită sistemului de frânare regenerativă, dar riscă să ruginească. Prin urmare, cum la nevoie trebuie să facă față solicitărilor suplimentare datorate greutății bateriilor, necesită o întreținere atentă.

SHARE

Mașinile electrice sunt mult mai grele decât modelele echivalente „clasice”, termice, cu motor pe benzină sau motorină, ceea ce înseamnă că în cazul frânărilor de urgență, de pildă, frânele acestora sunt supuse la solicitări mult mai mari. 

Iar specialiștii Textar, unul dintre cei mai importanți producători de sisteme de frânare de pe piață, atrag atenția că șoferii și mecanicii de autovehicule pe baterii trebuie să acorde atenție suplimentară discurilor de frână și plăcuțelor de frână, pentru că, la decelerări sau viteze mici, de exemplu, acestea nu prea sunt folosite și riscă să corodeze, vehiculul frânând mai mult cu ajutorul sistemului de frânare regenerativă, care încarcă bateria.

Citește și: Ce e martorul din bord ca o vază cu striații pe care șoferii nu trebuie să-l ignore? E ceva GRAV!

Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii

Vehiculele electrice utilizează frânarea regenerativă, transformând energia cinetică în energie electrică și încărcând bateria în timpul decelerării sau opririi. Acesta este un punct cheie care diferențiază mașinile electrice (BEV) de cele cu motor cu ardere internă (ICE), și pe care șoferii și atelierele de reparații trebuie să-l înțeleagă pentru a întreține frânele corespunzător.



Frânarea regenerativă se bazează pe motorul electric pentru a încetini vehiculul, reducând cererea asupra frânelor convenționale. Iar acest lucru poate duce la coroziunea discurilor, acestea putând rămâne neutilizate perioade lungi.

Citește și: Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

„Plăcuțele și discurile de frână vor suferi mai puțină uzură într-un vehicul electric, comparativ cu un vehicul cu motor cu ardere internă. Dar asta nu înseamnă că sunt imune la uzură”, explică specialiștii Textar.

Prin urmare, la mașinile electrice, este recomandată inspectarea vizuală periodică a discurilor de frână de către utilizator și verificarea acestora la fiecare revizie sau vizită în service. 

Lichid de frână cu clasificare DOT mai înaltă, pentru mașinile electrice

„Lichidul de frână folosit de vehiculele electrice necesită o atenție suplimentară din cauza tehnologiei de frânare regenerativă. Deoarece sistemul de frânare este utilizat mai puțin, datorită funcției de regenerare, el este supus unei solicitări mai mici.

Prin urmare, lichidul de frână trebuie să aibă o durată de utilizare mai mare.

Bateria unei mașini electrice adaugă o masă considerabilă, ceea ce înseamnă că sarcina decelerării este mai mare. Asta duce la temperaturi mai ridicate.

Citește și: VIDEO Cheie electronică sau cartelă descărcată? Cum poate șoferul să deschidă și să pornească mașina

Clasificarea DOT mai înaltă, adică 5.1, este adesea recomandată pentru mașinile electrice, deoarece este un lichid de frână cu un punct de fierbere ridicat și un excelent indice de vâscozitate.

Urmați întotdeauna recomandările producătorului vehiculului privind momentul schimbării lichidului de frână. Dacă nu sunt furnizate recomandări, pentru o siguranță optimă, lichidul de frână ar trebui schimbat la fiecare 18 luni”, mai explică specialiștii Textar. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te