Hertz închiriază zeci de mii de mașini electrice. E dezamăgit. Reparațiile costă dublu ca la termice

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.11.2023 - 13:45
Hertz închiriază zeci de mii de mașini electrice. E dezamăgit. Reparațiile costă dublu ca la termice - Foto: Hertz
Hertz închiriază zeci de mii de mașini electrice. E dezamăgit. Reparațiile costă dublu ca la termice - Foto: Hertz

Gigantul „Rent-a-Car” Hertz avea gânduri mari cu mașinile electrice, dar se declară dezamăgit. După ce a închiriat la zeci de mii de clienți mașini electrice, „socoteala” s-a schimbat. Costurile de exploatare sunt mai mici, dar cele de reparații în caz de accident sunt duble.

SHARE

Tentat de costurile teoretice de exploatare mai mici față de autovehiculele echivalente cu motoare termice și vrând să fie și în ton cu „moda” cu prelungitor, gigantul „Rent-a-Car” Hertz închiariază mașini electrice din anul 2020, iar începând din 2021 a comandat peste 100.000 de modele Tesla și 65.000 de modele Polestar, pentru a-și înlocui flota de termice până în 2025. 

După ce a închiriat însă mașini electrice la zeci de mii de clienți în circa trei ani, Hertz a constatat că, vorba proverbului, „Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg”. 

Citește și: Ți s-a stricat mașina electrică? Ghinion. Nu prea există „mecanici” și service-uri. Deja e criză

Hertz închiriază zeci de mii de mașini electrice. E dezamăgit. Reparațiile costă dublu ca la termice

Concret, multe dintre mașinile electrice închiriate au fost returnate de clienți cu diferite avarii, unele minore, altele majore. Iar Hertz a trebuit să le repare. 

„Surpriză”, însă. Costurile reparațiilor mașinilor electrice în caz de accident au fost mult mai mari, chiar și duble, decât în cazul mașinilor pe benzină sau motorină. 

Citește și: O baterie de Dacia Spring: 7.000 €, la Tesla: 20.000 €. Când se strică e daună totală. Cine plătește

„Costul de reparare al tamponărilor și al daunelor mai serioase la mașinile electrice este adesea dublu față de cel al unui vehicul cu motor cu combustie comparabil", a declarat Stephen Scherr, director general al Hertz, potrivit autoplus.fr.

Hetz își limitează achizițiile de mașini electrice din cauza costurilor mari cu reparațiile

Prin urmare, Hetz a decis să își limiteze achizițiile de mașini electrice, fără a preciza dacă acest lucru pune sub semnul întrebării acordurile anterioare deja semnate.

Stephen Scherr a anunțat că Hertz se "adaptează în consecință", dezvoltarea ofertei sale electrice fiind "mai lentă decât se aștepta".

Mașinile electrice sunt mai puțin predispuse la defecțiuni, deoarece sunt mai simple din punct de vedere mecanic decât echivalentele lor cu motor cu combustie. Mai puține piese înseamnă mai puține defecțiuni și costuri de întreținere mai mici. Neavând cutie de viteze, ambreiaj sau bujii, întreținerea se limitează, de obicei, la o verificare anuală, schimbarea de fluide și de filtre.

Dar „călcâiul lui Ahile” al mașinilor electrice este caroseria, bateria de înaltă tensiune și tot sistemul de propulsie electric în caz de tamponare sau accident.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te