Primul vehicul electric cu baterii (BEV) al Jeep, Jeep Avenger, este proiectat și construit în Europa, fiind „frate” cu Opel Mokka sau Peugeot e-2008, de exemplu, în grupul Stellantis, dar păstrează ADN-ul mărcii americane.
Capabil, avansat din punct de vedere tehnologic și sigur, cu capacitate de conducere automată practică și dimensiuni compacte la exterior, Avenger a fost creat să răspundă nevoilor clienților europeni, datorită combinației sale de capacitate, stil, funcționalitate și tehnologie.
Primul Jeep electric a fost primit foarte bine și de experți, modelul obținând în premieră pentru marcă titlul „Mașina Anului 2023”. Iar marți, 23 mai, a ajuns și pe piața din România, cu un preț de bază de 38.900 de euro, TVA inclusă, sau de 27.500 de euro prin Rabla Plus.
Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele
Introducerea modelului Jeep Avenger în Europa marchează începutul următoarei etape de electrificare a mărcii Jeep - valul BEV - care va aduce pe piață patru vehicule complet electrice până în 2025.
Până la sfârșitul anului 2030, vânzările europene ale mărcii Jeep vor fi 100% pur electrice. Acesta este modul în care Jeep va sprijini obiectivele Stellantis de carbon net-zero.
Prezentând noul Jeep Avenger complet electric, Eric Laforge, șeful mărcii Jeep în Europa, a declarat că "Avenger este alegerea potrivită pentru cei care caută o mașină compactă, robustă și "cool", care oferă tehnologie de ultimă generație, spațiu și confort, oferind în același timp multă distracție. Este ideal atât pentru naveta zilnică, cât și pentru a merge în vacanță, pentru cumpărături, pentru a călători, pentru a merge în cluburi și pentru a petrece timp cu prietenii. Cu Avenger puteți face orice și puteți merge oriunde".
Citește și: VIDEO „Mașina Anului 2023” în Europa este Jeep Avenger. Cine a câștigat din 1964 până în prezent
156 de cai electrici și autonomie de până la 550 km în oraș
Avenger este primul Jeep electric și primul Jeep cu tracțiune față echipat standard cu Selec-Terrain și Hill Descent Control, care, împreună cu garda la sol de 209 mm, unghiul de atac de 20 de grade și unghiul de degajare de 32 de grade, îl transformă într-un vehicul cu o capacitate off-road neașteptată pentru acest segment și asigură protecție maximă și în viața de oraș, de exemplu atunci când urci o rampă de parcare abruptă.
Versiunea cu tracțiune integrală, 4x4, a lui Jeep Avenger este așteptată anul viitor.
Avenger oferă un consum de energie lider de clasă, de 15,4 kWh la 100 km în ciclul WLTP, respectiv o autonomie electrică de până la 400 km WLTP și de până la 550 km în oraș.
Citește și: 7 mașini electrice, la ora adevărului. Cât merg cu un „plin” de curent în trafic real, în România
Acest rezultat este posibil datorită eficienței extreme a noului sistem de propulsie, dar și datorită masei reduse a vehiculului - doar 1.500 de kilograme.
Pentru a extinde autonomia, fiecare element specific Avenger a fost dezvoltat pentru a obține performanțe și eficiență maxime. Punctul de plecare a fost arhitectura electrică ușoară și eficientă a platformei e-CMP2.
De asemenea, contribuie și pompa de căldură standard - deoarece crește autonomia cu până la 10% în condiții de căldură și frig extreme.
Unitatea de propulsie M3 adoptată pe Avenger este un e-motor de 400 volți de generația a doua, foarte eficient. Este prima unitate de propulsie lansată de eMotors - joint-venture-ulStellantis 50/50 cu NIDEC, și furnizează 115 kW, ceea ce este echivalentul a 156 CP și 260 Nm de cuplu maxim.
Bateria de 54 kWh a lui Avenger este produsă tot de Stellantis în fabrica din Tychy și oferă o densitate energetică de top, împreună cu un raport excelent între energia nominală și cea utilizabilă - care este de 51 kWh. Pachetul de baterii este alcătuit din 17 module și 102 celule cu chimie NMC 811 Litiu-Ion.
Un alt element cheie al propulsiei electrice a lui Avenger este sistemul de încărcare. Chargerul standard de la bord suportă încărcări la 100 kW în curent continuu (ceea ce corespunde unei încărcări de la 20 la 80% în 24 de minute în modul de încărcare rapidă) și 11 kW în curent alternativ (ceea ce corespunde unei încărcări de la 0 la 100% în 5 ore și jumătate atunci când este conectat la o stație publică).
Sistemul a fost dezvoltat și testat pentru a rezista în condiții meteo extreme: până la minus 30 de grade Celsius pe drumurile de iarnă și până la plus 40 de grade în plină vară.
În cele din urmă, aerodinamica contribuie în mod important la eficiență și la autonomia mare. Datorită unei suprafețe frontale de numai 2,25 metri pătrați și a unui coeficient de rezistență la înaintare de numai 0,33, Avenger este una dintre cele mai bune mașini din categoria sa, în ceea ce privește răspunsul aerodinamic.