GALERIE Autovehiculele care au strălucit în pandemie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 16.01.2021 - 23:16
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Fără saloane auto, fără lansări internaționale spectaculoase și cu o mare parte din interacțiunea cu clienții și potențialii clienți mutată peste noapte în online, anul 2020 a fost unul deopotrivă trist și plin de provocări în lumea auto. Un lucru este, însă, absolut sigur.

SHARE

Pandemia a demonstrat încă o dată că mobilitatea este esen-țială atât la nivel micro, cât și macro. Iar automobilul, fie el pe benzină, diesel sau electrificat, rămâne un factor de bază în ecuația societății moderne.

Așa cum v-a obișnuit în ultimii ani, Newsweek România a realizat o selecție cu automobilele care au avut ceva de spus în segmentele din care fac parte. Nu este un clasament, ordinea este aleatoare. Dar am început cu Dacia Sandero și Ford Puma ST pentru că sunt „Made in Romania“. 

Dacia Sandero

Mulți vor spune, probabil, că Spring, prima Dacie 100% electrică, a marcat anul. Nu este așa. Spring este versiunea adusă la standarde europene a modelului Renault City K-ZE din China, este făcut în China și, cu 44 de cai putere, este mai mult un cvadriciclu, ca Citroen Ami. Dacia Sandero, însă, merită toate laudele.

Sandero a intrat, în premieră, în „Top 10 mașini preferate de europeni“, pe locul 7, iar în două țări a ocupat locul 1, România și, suprinzător, Spania.

Și atenție, vorbim despre „vechiul“ model. Lansat în toamnă, alături de noul Logan, noul Sandero a evoluat spectaculos la toate capitolele. Mai mult, noul Sandero este prima Dacie care figurează printre candidatele la titlul „European Car Of The Year“.

Ford Puma ST

Ford Puma ST a pus România, în premieră, în 2020, pe harta modelelor de performanță. Nu zboară, dar are 200 de cai putere, diferențial autoblocant, Launch Control și accelerează 0-100 km/h în 6,7 secunde.

Totodată, interiorul Pumei ST nu are nicio legătură cu cel al modelului clasic, din cauza scaunelor față semnate Recaro.

BMW Seria 4

Coupé sau Cabriolet, noul BMW Seria 4 este mașina care a generat cele mai multe controverse anul trecut.

Vinovat este calandrul-gigant, ce coboară aproape până la nivelul asfaltului. În rest, designul, conceptul distinctiv de automobil și dinamica superioară diferențiază mai clar ca niciodată Seria 4 de Seria 3 Sedan, modelul care a oferit baza tehnologică.

Trebuie punctat că noul Seria 4 Cabriolet a revenit după 13 ani la eleganța și rafinamentul acoperișului amovibil textil. 

Volkswagen Golf

Cea de-a opta generație Volkswagen Golf duce mai departe povestea de succes a singurului model de mașină care a ajuns să denumească o clasă.

Golf 8 și-a păstrat, în ciuda pandemiei, coroana de lider incontestabil al vânzărilor în Europa. Mai mult, Volkswagen ID.3, „Golf-ul electricelor“ cum le place germanilor să-i spună, a intrat în pâine și a devenit cea mai bine vândută mașină 100% electrică în Europa.

Audi A3

Constructorul din Igolstadt a venit cu mai multe noutăți anul trecut (Q5, e-tron Sportback, e-tron S,
A3, S3), însă Audi A3 Sportback este, probabil, cea mai importantă.

Dimensiunile fizice ale noului A3 Sportback au crescut, lungimea ajungând la 4,34 m (+ 3 cm față de vechea generație).

Lățimea este de 1,82 m, în timp ce înălțimea a rămas de 1,43 metri. Ampatamentul este neschimbat, 2,64 metri, iar volumul portbagajului este de 380 de litri.

Bentley Bentayga

La cinci ani de la lansare și după circa 20.000 de exemplare manufacturate, reputatul producător britanic Bentley i-a operat în 2020 un facelift exterior destul de amplu și o schimbare aproape totală de interior luxosului SUV Bentayga.

Modelul a rămas vectorul de vânzări al mărcii, cu 37% din total, iar, în ciuda crizei COVID-19, pentru Bentley anul 2020 a fost cel mai bun din istoria sa de 101 ani (11.206 exeplare vândute, +2%). 

Peugeot 2008

A doua generație Peugeot 2008 este un crossover urban cu normă întreagă, care a luat tot ce era mai bun în materie de design și nu numai, atât de la coupé-ul în patru uși Peugeot 508, cât și de la fratele mai mare Peugeot 3008.

Arhitectura habitaclului și mai ales planșa de bord cu instrumentar i-Cockpit 3D completează cu succes liniile exterioare.

Skoda Octavia

A patra generație din epoca modernă a modelului Skoda Octavia a continuat povestea de succes începută în 1996 și s-a aflat anul trecut pe primul loc în topul preferințelor în patru țări europene și în „Top 5“ în nu mai puțin de 13 state.

Grație noilor sale proporții, Octavia a devenit și mai atractivă. Capacitatea portbagajului versiunii break este de 640 de litri, iar „limuzina“ oferă 600 de litri.

Skoda a făcut și un pas important în 2020, lansând primul său model 100% electric – SUV-ul Enyaq iV, cu o autonomie de până la 510 kilometri (WLTP).

Opel Mokka

Best-seller-ul constructorului german în segmentul SUV-urilor sub-compacte, din 2013 până în prezent, Opel Mokka este primul model care afișează noua linie de design „Opel Vizor“ și dispune de panoul de bord complet digital „Pure Panel“.

Accentul pe lifestyle al noului model este clar. Iar clienții pot alege de la început sursa de energie:
electrică, pe benzină sau diesel.

Renault Captur

Lider de piață în segmentul SUV-urilor urbane în Europa, Renault Captur a făcut anul trecut pasul în era electrificată cu două versiuni: E-TECH Hybrid și E-TECH Plug-In Hybrid.

Captur E-TECH Plug-in are o baterie de 9,8 kWh (400 V), care asigură o autonomie de până la 65 km în modul 100% electric în ciclul urban (WLTP).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te