Kaufland, Lidl, Ikea și alți comercianți au decis să închidă stațiile de încărcare la care proprietarii de mașini electrice puteau să-și facă gratuit plinul de curent, pe fondul crizei energetice și a scumpirii explozive a curentului. Rețele de stații publice de încărcare au mărit sau se pregătesc să scumpească și ele kW-ul. Iar cu excepția unui furnizor, la liber, prețul kW-ul la abonamentele pentru clienții casnici pornește de la circa 4 lei/kWh.
În aceste condiții, cei care s-au bucurat că exploatarea zilnică a unei mașini electrice este mai ieftină decât cea a unei cu motor termic, tradițional, încep să-și pună numeroase semne de întrebare. Unii chiar se gândesc să revină la o mașină pe benzină, GPL, sau motorină.
„Mulți colegi conducatori de electrice cu puțin timp in urmă se rugau la Dumnezeu să facă o minune si sa dispară stațiile gratuite.
Se pare ca Lidl, Ikea si altii le-au ascultat rugămințile si le-au inchis.
Bun până aici dar ce facem dragi colegi, se pare că va veni urgia din pacate.
Va dau cateva exemple ce prevestesc revenirea la benzina, gpl sau diesel:
- Reteaua Ev mag cu stațiile de la Auchan au pus pretul de 3,5 lei /kw AC
- Renovatio la statia Rompetrol Corbeanca au preturile 3,49/kw DC si 2,99/kw AC
Autoclass Ploiești aveau 20 lei/ ora AC si 90 lei DC. Acum au 70 lei/ora AC si 180 lei/h DC.
Cateva exemple care prevestesc ce va urma....
Care v-ati vandut deja fosilele cumparati repede alta ca vor costa dublu in curând”, a scris proprietarul unei mașini electrice pe Facebook, pe forumul „Dacia Spring Romania (Oficial)”.
Se pare ca Lidl, Ikea si altii le-au ascultat rugămințile si le-au inchis.
Bun până aici dar ce facem dragi colegi, se pare că va veni urgia din pacate.
Va dau cateva exemple ce prevestesc revenirea la benzina, gpl sau diesel:
- Reteaua Ev mag cu stațiile de la Auchan au pus pretul de 3,5 lei /kw AC
- Renovatio la statia Rompetrol Corbeanca au preturile 3,49/kw DC si 2,99/kw AC
Autoclass Ploiești aveau 20 lei/ ora AC si 90 lei DC. Acum au 70 lei/ora AC si 180 lei/h DC.
Cateva exemple care prevestesc ce va urma....
Care v-ati vandut deja fosilele cumparati repede alta ca vor costa dublu in curând”, a scris proprietarul unei mașini electrice pe Facebook, pe forumul „Dacia Spring Romania (Oficial)”.
Evident, comentariile au început să curgă, iar internauții s-au împărțit în două tabere.
„Eu o sa continuu sa incarc acasa, chiar daca scade pretul la benzina/motorina si creste pretul la curent
(n-o sa se intample asta, ca OPEC a redus productia, deci pretul la pompa iar o sa creasca, iar de curand am trecut la hidroelectrica)
În ce-i priveste pe cei care nu au posibilitatea sa incarce de acasa si se bazeaza pe reteaua de statii din oras, cei cu capul pe umeri vor plati, asa cum fac si cei cu masini conventionale la benzinarii
cei care si-au luat electrica gandind jmekereste "lasa ca incarc #pegratis" chiar e indicat sa renunte la electrica, pt ca si-au luat electrica dintr-un motiv eronat
hai, bagati springurile pe olx, ca le vindeti mai scump decat le-ati luat si va puteti lua passat tdi bengoase ”, a scris un internaut.
„Cumpăr Dacia Spring. 5000 EUR + Datoria la furnizorul de electricitate”, a postat un altul.
„Ce mor unii (benzinarii) de grija altora ( electrificatii). Solutia nu e nici dieselul, nici benzina, nici electrica, ci mijloacele de transport in comun si biciclete/motociclete. Mobilitatea e una si detinerea unei masini e alta. Moca e doar mersul pe jos”, a răspuns un alt membru al forumului.
„Uite acum mă duc, să iau prima fosilă ieșită în cale, că deja 3 lei e prea mult", a scris al utilizator.
„Fii corect si explica-le celorlalți ca pentru a scoate 15kw/100 inseamna mers cu max 80km, fara greutate, fara accelerari bruste. La fel pentru a scoate 11-12kw cu Springul eventual si in spatele unui tir. Daca s-ar merge la fel ca si cu o masina clasica cu 130km/h pe autostrada diferenta de pret la 100de km ar fi mult mai mare.
Concluzie: masina electrica e doar pentru cei care stau la casa, care o folosesc doar in jurul casei de preferat doar in oraș.
Pentru deplasari pe autostrada la distante mai mari si alimentari de la statiile publice masina electrica incepe sa nu mai fie fezabila.
De fapt daca ne uitam la pretueile din vestul Europei vom vedea ca mersul cu o electrica a devenit mai scump decat cu o masina tradiționala.
Sunt utilizator de electrica, sunt sustinator al electeomobilitatii si imi pare rău de cea ce văd.
E inca un esec al clasei politice care vrea sa reducă poluarea dar sunt incompetenți in a si realiza asta. Pai trebuiau sa se gandeasca inainte ca au nevoie de investitii in productia de electricitate pentru a oferi un preț atractiv in aceasta tranziție”, a comentat al proprietar de electrică.