Constructorul auto chinez IM Motors, o filială a SAIC Motor Corp, face valuri în lumea mașinilor electrice cu modelul IM L6. A lansat sedan-ul de talie medie, de dimensiuni similare cu Tesla Model 3, cu o versiune care promite o autonomie de 1.000 km (în ciclul CLTC, echivalentul WLTP) și pleacă de la 45.000 $ în China.
De asemenea, IM L6 este primul automobil din lumea care a reșit să treacă „Testul elanului” fără șofer, complet autonom.
Citește și: VIDEO Un YouTuber și-a luat Tesla Cybertruck. Mașina electrică nouă s-a stricat după circa 1 km
Prima mașină electrică cu autonomie de 1.000 km vine din China. E cât un Model 3 și costă 45.000 $
Mașina electrică IM L6 este oferită în trei versiuni, pentru precomenzi:
- Standard Max: preț de la 230.000 de yuani (31.800 $)
- High-performance: preț de la 299.900 yuani (41.480 $)
- Lightyear Max (echipată cu baterie semi-solidă de 130 kWh): preț de la 330.000 yuani (45.640 $)
Citește și: VIDEO A fost lansat primul „smartphone pe 4 roți”. Mașina electrică Xiaomi SU7 pleacă de la 29.900$
IM L6 Lightyear Max este prima mașină electrică de serie cu autonomie oficială de 1.000 km, furnizată de o baterie semi-solidă (SSB), de 130 kWh.
Potrivit declarațiilor oficiale, mașina poate încărca o autonomie de 400 km în 12 minute, la o stație ultra-rapidă de 400 kW.
Celelalte două versiuni al IM L6 dispun baterii NMC, cu electroliți lichizi standard, de 90 kWh și, respectiv, 100 kWh, care asigură o autonomie de 700-770 km (CLTC).
IM L6 măsoară 4,931 metri lungime, 1,960 metri lățime și 1,474 metri înălțime și are un ampatament de 2,95 metri.
Cu un design de sedan cu hayon, modelul oferă mai mult spațiu de încărcare și flexibilitate decât un sedan clasic. Bancheta spate este rabatabilă fracționat, 60/40, pentru a putea fi cărate și bagaje de dimensiuni mari.
Mașina dispune de prima generație șasiului digital inteligent VMC (Vehicle Motion Control), dezvoltat de constructorul chinez, echipat cu direcție și pe roțile din spate, amortizare electronică inteligentă, suspensie pneumatică și multe altele. Această tehnologie permite efectuarea unor manevre cum ar fi "mersul de crab", utilizat în timpul virajelor strânse, și parcarea paralelă avansată.
IM L6 este echipat cu un "motor uragan" dezvoltat „in-house”, cu o viteză maximă de 21.000 rpm. Acesta poate imprima mașinii o accelerație 0 - 100 km/h în 2,74 secunde.
Modelul cu tracțiune integrală cu două motoare, de 200 kW și 379 kW, poate atinge o viteză maximă de 268 km/h.