”Se află în plină desfășurare discuții pentru crearea unuia dintre cele mai puternice grupuri de mobilitate din lume”, a anunțat FCA, conformând, astfel, zvonurile apărute în presă. Iar, la scurt timp, și PSA a transmis un comunicat similar.
Fuziunea constructorului italo-american cu PSA, al doilea cel mai important actor de piața auto europeană, va crea un ”gigant” cu o valoare estimată la peste 45 de miliarde de euro, similară cu cea a Honda Motor Co. din Japonia.
Negocierile privind posibila fuziune vin la doar câteva luni după ce FCA și Carlos Tavares, CEO-ul PSA, au explorat oportunitatea unui parteneriat privind construcția de mașini împreună în Europa, iar negocierile dintre Fiat Chrysler și Renault au ajuns în impas.
De asemenea, negocierile intervin și pe fondul presiunii și cheltuielilor la care sunt expuși producătorii auto pentru respectarea noilor norme de poluare din UE, ce vor intra în vigoare de anul viitor, și pentru dezvoltarea de platforme electrificate și sisteme de condus autonom. Nu mai târziu de luna iulie, de exemplu, Volkswagen a bătut palma cu Ford pentru a lucra împreună la mașinile electrice și autonome. Iar Toyota s-a înțeles cu Subaru și chinezii de la BYD Co..
Guvernul francez va juca un rol-cheie în negocieri, statul francez fiind unul dintre principalii proprietari ai Grupului PSA, care include Peugeot, Citroën și Opel.