Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.03.2024 - 11:02
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW
Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel - Foto: BMW

Scade prețul mașinilor electrice sau crește cel al modelelor pe benzină și diesel? Oricum ar fi, se pare că, ușor, ușor se ajunge la un punct de cotitură. Două mașini electrice premium sunt promovate cu prețuri de bază mai mici sau egale cu ale versiunilor termice.

SHARE

În general, indiferent de marcă, mașinile electrice sunt încă mai scumpe sau mult mai scumpe decât modelele echivalente pe benzină sau motorină din portofoliu, iar toți constructorii se luptă să reducă diferența, adoptând diferite strategii. 

Dacă în segmentele „mass market”, punctul de cotitură la care versiunile cu prelungitor ale modelelor vor ajunge mai accesibile decât cele cu motoare termice este destul de departe, la premium, se pare că, strategii se pot juca mai ușor cu prețurile. Iar în România un „ajutor” este dat și de programul Rabla Plus, prin care statul acordă un ecobonus de 5.100 de euro pentru achiziția unei mașini electrice noi, care costă maximum 70.000 de euro, TVA inclusă. 

Citește și: Fără bonus „Rabla Plus”, mașinile electrice sunt prea scumpe. În Germania, vânzările s-au prăbușit

Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel

Versiunea 100% electrică a lui BMW Seria 4, BMW i4, a fost încă de la introducerea sa pe piață, anul trecut, prima mașină electrică mai „ieftină” decât „frații” săi pe benzină sau diesel. BMW i4 are un preț de listă de bază de 50.159 euro, fără Rabla Plus, iar BMW Seria 4 Grand Coupe cu motor termic (2.0i, 184 de cai) pornește de la 51.349 euro. 

În contextul Rabla Plus 2024 și a unei campanii de marketing, BMW i4 eDrive35 are acum un preț de pornire de 44.444 euro, TVA inclusă. 

Citește și: Șeful Renault și ACEA, scrisoare dură către UE: Industria auto, în pericol din cauza electrificării

BMW i4 eDrive35 dispune de o baterie cu o capacitate netă de 66 kWh. Motorul antrenează în stilul specific BMW puntea spate şi oferă 286 CP şi 400 Nm pentru o acceleraţie 0-100 km/h în numai 6,0 secunde şi o autonomie WLTP evaluată la 483 km.

Al doilea model electric care are aproape același preț de pornire prin Rabla Plus 2024 ca cel mai accesibil model cu motor termic e BMW iX1. Astfel, dacă X1 sDrive18i (136 de cai), model de bază, costă 40.877 €, versiunea electrică BMW iX1, care are un preț de listă de 45.934 euro, pleacă acum de la 39.990 euro. 

BMW iX1 dispune de o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate netă de 64,7 kWh. Un motor electric amplasat pe puntea din față generează un cuplu maxim disponibil instantaneu către roți de 247 Nm, alături de puterea maximă de 204 CP. SAV-ul compact accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,6 secunde.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te