Au apărut primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus (prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei)! Tichetul pentru mașini electrice rămâne 5.100 €, de la 10.200 € până în 2023. Dosarele vor fi depuse direct de cumpărători și nu prin dealeri.
De ce întârzie Programul Rabla Clasic şi Plus? Ce se întâmplă cu banii pentru vehiculele electrice noli subvenţionate de stat?
Veste proastă, pentru români! Programul Rabla 2025 ar putea fi schimbat radical. Ministerul Mediului ia în calcul ca mașinile diesel noi să nu mai beneficieze de finanțare, deși, în multe cazuri, modelele de ultimă generație au emisii mai mici decât cele pe benzină.
Tăierea cu 50% a ecobonusului Rabla a dinamitat piața de mașini electrice din România. În noiembrie, vânzările de autoturisme alimentate exclusiv la priză au înregistrat un recul-record, -59%. Iar la 11 luni, scăderea cumulată este de -40,3%. La 10 luni, media UE a fost de -4,9%.
Fiecare constructor auto configurează mașinile și prețurile acestora în funcție de piață. Dar, o diferență de preț de 50% e ceva „inedit”. Dacia Spring e promovată la 10.240 € în Luxemburg, 10.590 € în Belgia și 16.900 € în România, deși românii nu sunt mai „bogați”.