Pick-up-urile „monstruoase”, cu motoare termice V8, au fost și sunt preferatele americanilor. Și, se pare, că vor rămâne și în epoca electrică. Cursa pentru cea mai tare camionetă electrică a început deja în SUA, cu Rivian R1T, Ford F-150 Lightning, Chevrolet Silverado EV și GMC Sierra EV, iar Dodge nu putea să nu dea un răspuns pe măsură.
Dodge a prezentat la Salonul Auto de la New York 2023, ce se desfășoară în perioada 7 - 16 aprilie, versiunea cu încărcare la priză a pick-up-ului său vedetă RAM.
Modelul de bază RAM 1500 REV dispune de o baterie cu o capacitate de 168 kW și promite o autonomie de până la 563 de kilometri, ceva mai mare decât pick-up-urile electrice Ford F-150 Lightning și Rivian R1T care pot parcurge până la 515 kilometri și, respectiv, 528 kilometri. Dar este ușor sub cifrele avansate de Chevrolet Silverado EV și GMC Sierra EV, ambele cu peste 640 de kilometri.
Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere
RAM 1500 REV are cea mai mare baterie montată pe o mașină electrică
Cel mai puternic și performant pick-up electric Dodge RAM 1500 REV dispune de 660 de cai putere și de un cuplu de 840 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde și poate parcurge până la 805 kilometri cu un plin de curent.
Evident, autonomia poate să scadă și cu peste 50%, dacă truck-ul electric RAM 1500 REV este utilizat la capacitate maximă. De exemplu, să fie pus să tragă sarcina maximă de 6,3 tone, la viteză la autostradă.
Cel mai puternic și performant pick-up electric Dodge RAM 1500 REV dispune, însă, și de cea mai mare baterie montată în momentul de față pe o mașină electrică.
Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000 € la Tesla
Platforma sa pe 800 de volți este alimentată de o baterie cu o capacitate de 229 kW. RAM 1500 REV poate fi încărcat cu până la 350 kWh, caz în care constructorul afirmă că 180 de kilometri de autonomie pot fi încărcați în circa 10 minute.
Dar, cum stații de încărcare de 350 kWh nu prea sunt pe toate drumurile (în România, nu există niciuna. Cele mai puternice au 300 kWh și pot fi numărate pe degetele de la o mână), la 50 kWh bateria de 229 kW se încarcă în vreo 5 ore, iar la o priză casnică normală încărcarea durează aproape 5 zile, respectiv vreo 114 ore.
Cine are wallbox acasă de 7 kWh poate încărca „monstruosul” RAM 1500 REV în circa 32 de ore, adică în aproximativ o zi și jumătate.