Roadtrip Opel Grandland X 2.0 Turbo D -Thassos, la puterea SUV

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.10.2019 - 07:04

În roadtrip-ul de 1.700 de kilometri, efectuat la începutul lunii septembrie în „Insula de smarald“, am avut alături un Opel Grandland X 2.0 Turbo D de 177 de cai putere, cu transmisie automată în opt trepte.

SHARE

O fi distracție la Mamaia sau în alte stațiuni de pe la noi și All Inclusive-ul bulgăresc, mai aproape, dar, cel puțin pentru cei care caută relaxare, plaje și apă cu tente exotice, peisaje care îți alimentează romantismul reprimat de activitățile cotidiene și gusturi mediteraneene, nordul Greciei și mai ales Insula Thassos sunt cele mai la îndemână variante. 

Până în Halkidiki sunt aproximativ 650-700 de kilometri, iar până în Thassos, sub 600 de kilometri, timpul petrecut la volan variind, în general, între opt și zece ore, în funcție de mai mulți factori precum traficul, ruta aleasă, puterea mașinii utilizate sau greutatea piciorului de pe accelerație.

În roadtrip-ul de 1.700 de kilometri, efectuat la începutul lunii septembrie în „Insula de smarald“, am avut alături un Opel Grandland X 2.0 Turbo D de 177 de cai putere, cu transmisie automată în opt trepte, și am ales cea mai scurtă rută: București - Giurgiu - Veliko Tarnovo - Haskovo - Makaza - Egnatia Odos/A2/E90 – Keramoti (580 km).

Confort, fără agresivitate

Motorul turbo diesel de 2.0 litri este exact ce îi trebuie SUV-ului de 4,47 metri lungime și cu o greutate de aproape două tone, cu doi adulți, un copil și multe bagaje la bord.

Grandland X-ul 2.0 Turbo D se mișcă cu ușurință, fără a fi agresiv, și are resurse suficiente pentru a oferi reprize bune în depășiri sau pe autostradă. Transmisia automată în opt trepte surprinde plăcut, chiar dacă, în anumite situații, se simte nevoia unui mod „Sport“.

Creierul electronic învață destul de bine stilul de condus, prin monitorizarea modului de apăsare al accelerației, și adaptează timpii de schimbare a treptelor.

Dacă se merge lin, cutia schimbă aproape imperceptibil, pe la 2.000 rpm, favorizând obținerea unui consum cât mai mic.

Iar dacă se rulează mai sportiv, începe imediat să schimbe în ture mai multe, pentru a ține caii în alertă. Oarecum ciudat, cutia schimbă mai repede singură, decât în modul manual.

Ca idee, la capătul celor 1.700 de kilometri, cei 177 de cai putere s-au mulțumit cu un consum mediu de 7.0-7.2 litri/100 km, în contextul unui stil de condus destul de alert și a utilizării din plin a aerului condiționat, reconfirmând valoarea de 7.2-7.4 litri/100 km înregistrată iarna trecută într-un test cu același SUV.

În ceea ce privește ținuta de drum, Opel-ul Grandland X 2.0 Turbo D a demonstrat că îi place pe autostradă, șosea sau străduțe înguste și că are ceva rețineri pe virajele rapide.

Feedback-ul direcției asistate electric este destul de slab, chiar dacă se întărește la viteze superioare, iar fără tracțiune integrală și suspensie multi-braț pe spate, fundul SUV-ului este destul de jucăuș, dacă pe un viraj abordat mai în forță apar denivelări în asfalt.

Martorul ESP-ului începe să clipească cu insistență,, spunându-ți clar că nu te afli într-o mașină cu valențe sportive.

Habitaclul este primitor și spațios, scaunele față sport sunt confortabile la drum lung și conferă și un suport lateral bun, iar portbagajul de 514 de litri (mai mare decât la adversari precum Renault Kadjar, Kia Sportage, Nissan Qashqai sau Hyundai Tucson) poate înghiți și două sacoșe cu jucării de plajă, pe lângă trei geamantane medii.

Nu în ultimul rând, plafonul panoramic din sticlă creează o atmosferă luminoasă și plăcută la bord și îi fascinează pe copii.

Off-road ușor

Insula Thassos este plină de plaje pentru toate gusturile. La unele dintre cele mai frumoase, însă, se ajunge destul de dificil, în încercarea de a limita extinderea turismului de masă, localnicii lăsând drumurile de acces desfundate.

Prin urmare, cum am fost pentru prima dată cu un SUV pe „Insula de smarald“, am profitat din plin de capacitățile sale în off-road. Am coborât, de exemplu, aproape fără să simt hârtoapele pline de praf alb de marmură până la Marble Beach.

Apoi, din Golden Beach, m-am luat după un localnic pe un drum de coastă spectaculos și am ajuns la niște plantații de măslini ascunse, descoperind câteva golfulețe incredibile, la care, în mod obișnuit nu se ajunge decât cu bărcile.

Iar în partea de sud-est a insulei, între Koinyra și Alyki, am ajuns puțin legănat dar fără niciun stres, la câteva plaje pustii, deși în alte părți era plin.

Sigur, să nu înțelegeți greșit, în aventurile off-road din Thassos am întâlnit și mașini normale, dar care mergeau foarte încet și mai și dădeau cu burta de pietroaie, și, de vreo două ori, am simțit lipsa tracțiunii integrale.

Însă, per total, sistemul adaptiv de tracțiune IntelliGrip, care are cinci moduri, „Normal“, „Snow“ (zăpadă), „Mud“ (noroi), „Sand“ (nisip) și „ESP Off“ (decuplează complet electronica până la o viteză de 50 km/h), și modulează distribuția cuplului între roți și intervenția ESP-ului pentru a conferi maximum de aderență, își face treaba.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te