În România, salariul mediu net este la ora actuală de 829,99 euro/lună, potrivit datelor numbeo.com.
În Luxemburg, salariul mediu net este de 4561, 63 euro/lună, printre cele mai mari din Europa. Iar în Belgia, salariul mediu net este de 2607,14 euro/lună.
Greu de explicat, în aceste condiții, versiunea de bază Dacia Spring, Essential, de 45 de cai putere, încă cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană, e cu circa 50% mai scumpă în țara noastră.
Citește și: Ce mașină își poate cumpăra matematic românul cu salariul mediu? Doar veche! De câți ani?
Românii, mai „bogați”? Dacia Spring: 10.240 € - Luxemburg, 10.590 € - Belgia, 16.900 € - România
Concret, Dacia Spring Essential are un preț de bază în România de 16.900 €, TVA inclusă, fără ecobonusul Rabla Plus.
În Luxemburg, însă, aceeași Dacia Spring Essential este promovată la un preț de bază de 10.240 €, TVA inclusă și tot fără bonusul pentru mașini electrice, care în această țară este de până la 8.000 €. Condițiile de acordare pentru „Klimabonus Mobilitéit” le găsiți aici.
Citește și: TOP SECRET Dacia lucrează la noi modele. Un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu
Iar în Belgia, aceeași Dacia Spring Essential pleacă de la 10.590 €, TVA inclusă și tot fără bonusul pentru mașini electrice, care în această țară este de până la 5.000 €, dar nu mai mult de 25% din prețul mașinii, până la sfârșitul anului 2024, respectiv de 2.650 € în cazul de față. Condițiile de acordare ale ecobunusului pentru mașini electrice în Belgia le puteți vedea aici.
Prin urmare, cu ecobonus, un belgian poate să-și ia Dacia Spring la sub 8.000 €.
Citește și: FOTO Dacia a prezentat Bigster, cel mai mare, mai puternic și mai scump model. Full sare de 30.000 €
Prin urmare, și cu ecobonusul Rabla Plus de 5.100 € Dacia Spring (de la 11.800 €) e cu peste 1.200 € mai scumpă în România decât în Luxemburg ori Belgia la preț întreg.
O explicație pentru prețurile promoționale Dacia Spring pe piețele cu potențial ar putea fi încercarea producătorului de a-și asigura un volum de vânzări suficient să-i reducă emisiile totale de C02 pentru a respecta standardul CAFE (Corporate Average Fuel Economy) impus de Uniunea Europeană.