Renunțarea la motoarele termice, care vibrează, au „suflet”, „urlă” în ture multe și, nu în ultimul rând, cele cu aprindere prin scânteie generează un miros specific, de benzină arsă, adorat de pasionații de cai putere, nu este o provocare doar la nivel tehnologic, ci și mental.
Citește și: FOTO Eva Zaharescu, fiica Andreei Berecleanu, s-a cuplat cu „Prințișorul taxiurilor”
În urma unui studiu realizat de Ford în contextul efectuării primului său pas 100% electric, prin lansarea modelului Ford Mustang Mach-E, un crossover cu cinci uși, linii de design inspirate din ADN-ul legendei Mustang, tracțiune spate sau integrală, putere între 269 de cai putere și 351 cai putere și autonomie oficială de până la 610 kilometri, producătorul american care a democratizat mobilitatea individuală la începutul secolului XX a aflat că 1 din 5 șoferi pun pe primul loc lipsa mirosului de benzină dacă ar trece la o mașină electrică.
70% dintre repondenți au punctat că le-ar lipsi mirosul de benzină în mare măsură. Iar studiul a arătat că, cel puțin pentru șoferi, mirosul de benzină se află în top, în fața celui al vinului, brânzei și al cărților noi.
Prin urmare, Ford a creat, cu ajutorul companiei Olfiction, „Mach-Eau” („Mach” de la Mach-E și „Eau” de la apă), un parfum cu miros ce amintește de cel al benzinei.
„Noua aromă este creată să-i ajute pe acești șoferi în viitor să treacă peste nostaligia mirosului de benzină. Parfumul nu miroase a chiar a benzină, Mach-Eau a fost creat să placă tuturor. Are o aromă cu accente afumate, care să aducă aminte de moștenirea Mustang”, arată constructorul american.
Deocamdată, Ford nu comercializează parfumul „Mach-Eau”. Dar, probabil, în viitorul electric, n-ar fi o idee deplasată să o facă, alături, de exemplu, de un playlist audio cu sunete de motoare V8 de 500 de cai putere. De asemenea, specialiștii ar putea lua în calcul și crearea unui „sistem de vibrații” pentru caroserie ca la simulatoarele auto.