Un an închisoare și 30.000 € amendă, dacă șoferii români de TIR nu se întorc acasă la 4 săptămâni

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 02.04.2024 - 13:41
Un an închisoare și 30.000 € amendă, dacă șoferii de TIR nu se întorc acasă la 4 săptămâni - Foto: Profimedia Images - Rol ilustrativ
Un an închisoare și 30.000 € amendă, dacă șoferii de TIR nu se întorc acasă la 4 săptămâni - Foto: Profimedia Images - Rol ilustrativ

Un an închisoare și 30.000 € amendă, dacă șoferii români de TIR nu se întorc acasă la 4 săptămâni. Legislația din transporturi devine din ce în ce mai dură în Europa, iar autoritățile franceze chiar nu se joacă.

SHARE

Normele europene privind timpii de odihnă ai șoferilor de camion și modul în care aceștia trebuie să-și petreacă zilele de repaus au intrat în vigoare de mai bine de doi ani, iar unele state și-au făcut sau armonizat propriile coduri de transport, incluzând sancțiuni drastice pentru încălcare lor. 

În Franța, de exemplu, dacă șoferii de TIR nu se întorc acasă sau la sediul firmei la 4 săptămâni, sancțiunea ajunge și la un an închisoare și 30.000 € amendă.

Citește și: VIDEO Controversat: Un șofer, sancționat din elicopterul poliției pentru depășirea liniei continue

Un an închisoare și 30.000 € amendă, dacă șoferii de TIR nu se întorc acasă la 4 săptămâni

Obligația întoarcerii acasă a șoferului de camion este prevăzută în  REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, modificat și completat cu Regulamentul 1054/2020 la art. 8:

 ”(81)(8a) Întreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto în aşa fel încât aceştia să poată în fiecare perioadă de patru săptămâni consecutive să se întoarcă la centrul operaţional al angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului auto şi unde începe perioada de repaus săptămânal a conducătorului auto, în statul membru de stabilire al angajatorului, sau să se întoarcă la locul de reşedinţă al conducătorului auto, pentru a petrece cel puţin o perioadă de repaus săptămânal normală sau o perioadă de repaus săptămânal de peste 45 de ore luată în compensaţie pentru perioade de repaus săptămânal reduse.

Cu toate acestea, în cazul în care conducătorul auto a efectuat două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive în conformitate cu alineatul (6), întreprinderea de transport organizează activitatea conducătorului auto în aşa fel încât acesta să poată să se întoarcă înainte de începutul perioadei de repaus săptămânal normale de peste 45 de ore luată în compensaţie.

Citește și: FOTO O șoferiță româncă de 35 de ani face furori. Se îmbracă stil Barbie și conduce un TIR roz

Întreprinderea de transport documentează modul în care îşi îndeplineşte această obligaţie şi păstrează documentaţia la sediu pentru a o prezenta la cererea autorităţilor de control.”

Iar, potrivit Art. 1.3315-4-1 din Codul de transport francez, neîntoarcerea șoferului de TIR acasă sau la sediul firmei pentru care lucrează este considerată infracțiune și se pedepsește cu un an de închisoare și cu amendă de 30.000 €. 

Sancțiunea este primită de administratorul firmei de transport pentru care lucrează șoferul suprins că nu s-a întors acasă sau la sediul companiei la 4 săptămâni. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te