În România, doar porțiuni foarte mici de drum sunt vopsite în roșu, în apropierea trecerilor de pietoni. Dar, în multe țări din Europa, există secțiuni întregi vopsite în roșu pe șosele, iar „fenomenul” se extinde.
Un nou tip de drum se extinde în Europa. Asfaltul e vopsit în ROȘU. Ce trebuie să facă șoferii
Șoferii ar trebui să adopte întotdeauna un comportament care nu doar respectă codul rutier, de frica amenzilor, ci care să prioritizeze siguranța pentru toți participanții la trafic.
Citește și: Veste năucitoare pentru șoferii tineri! UE vrea să le interzică să conducă noaptea. Care e motivul
Totuși, chiar și în fața sancțiunilor drastice, de foarte multe ori, cele mai rele comportamente ale șoferilor nu par să scadă ca severitate și amploare. Gândiți-vă doar la conducerea în stare de ebrietate, la excesul de viteză sau la manevrele ilegale și riscante de depășire. Nu se întâmplă doar în România, ci și în alte țări.
Prin urmare, autoritățile care se ocupă de siguranța traficului caută și implementează și fel de fel de soluții menite să atragă cât mai mult atenția soferilor și să-i facă să conștientizeze mai bine pericolele.
O astfel de soluție e și drumul vopsit în roșu.
Conform studiilor realizate de specialiști, la nivel vizual, vopsirea în roșu a unui tronson de drum permite șoferilor să observe mai bine diferențele structurale din pavaj și, în consecință, să poată evita riscurile mai mari de accident din cauza manevrelor incorecte sau a neadaptării vitezei.
Citește și: Ce se întâmplă dacă acționezi frâna de mână în mers? Cum pot evita șoferii pierderea controlului?
Culoarea roșie este asociată cu ideea de pericol sau de interdicție (de exemplu: semaforul roșu, interdicția de trecere, semnul de stop, etc.) în codurile rutiere din întreaga lume și, inevitabil, îi face inclusiv pe șoferii indisciplinați să fie mai mult atenți la drum, declanșând psihologic un nivel mai mare de precauție.