Vivaro-e, prima dubă Opel 100% electrică oferă o sarcină utilă de 1.275 kg și o autonomie de 330 km

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 28.04.2020 - 13:49

Motor de 136 de cai putere, cu un cuplu instant de 260 Nm, baterie de 50 kWh și autotonomie de până la 230 km sau baterie de 75 kWh și autonomie de până la 330 km, trei versiuni de lungime, patru versiuni de caroserie și sarcină utilă de 1.275 kg.

SHARE

Opel Vivaro-e, primul vehicul comercial ușor (LCV) 100% electric al producătorului din Rüsselsheim, ajunge pe piață în această vară, primele livrări fiind programate spre finalul anului.

„Fiind primul vehicul comercial ușor electric care a intrat pe segmentul de piață Van-D al autoutilitarelor mijlocii și care are o autonomie de până la 330 de kilometri în ciclul WLTP, noul Opel Vivaro-e stabilește standardele pentru utilizarea eficientă, fiabilitate și profesionalism ”, a declarat CEO-ul Opel, Michael Lohscheller.

Vivaro-e este produs în aceeași fabrică, pe aceeași linie de producție cu versiunile diesel, și este la fel de versatil și flexibil ca oricare alt Vivaro. Doar sarcina utilă a versiunii electrice este puțin mai mică – 1.275 kg, față de 1.405 kg în cazul Vivaro Cargo S, de exemplu, cu motor diesel de 2.0 litri. Inclusiv, Vivaro-e este singura utilitară ce poate fi echipată din fabrică cu cârlig de remoarcare și poate trage până la 1.000 kg.

De asemenea, ca modelul cu propulsie convențională, Vivaro-e oferă o varietate de caroserii, inclusiv crew cab, cabină platformă, varianta de transport persoane, cu sarcini utile de până la 1.275 kg și masa maximă autorizată cuprinsă  între 2.800 și 3.100 kg. Deoarece majoritatea variantelor au aproximativ 1,90 m înălțime, Vivaro-e poate fi parcat în centre comerciale cu parcări subterane joase.

Datorită încărcării practice FlexCargo, pe partea pasagerului din față, capacitatea de încărcare de 4,6 m3 a versiunii ”S” crește până la 5,1 m3. Aceasta permite transportul obiectelor cu o lungime de până la 3,32 m.

Versiunile de 4,95 m lungime și de 5,30 m lungime, ”M” și ”L”, au capacități maxime de încărcare de 5,8 m3, respectiv 6,6 m3. Scările sau panourile cu o lungime de până la 3,67 m sau 4,02 m pot fi depozitate, astfel, în siguranță, de exemplu, în timp ce numeroasele spații de depozitare din cabină (dotată cu o frână de parcare electrică) pot găzdui confortabil multe articole mai mici.

Autonomie de 230 km sau de 330 km

Opel Vivaro-e dispune de un motor electric care dezvoltă 136 de cai putere și un cuplu maxim instant de 260 Nm, iar clienții pot alege între două versiuni de baterie, în funcție de nevoi: o baterie de 75 kWh, pentru o autonomie de până la 330 km, sau o baterie de 50 kWh, pentru o autonomie de până la 230 de kilometri (WLTP). Deci, în trafic real se poate vorbi despre o autonomie între 180-190 km și 280-290 km. Bateriile sunt formate din 18 și, respectiv, 27 de module și sunt poziționate sub spațiul de încărcare, astfel încât să optimizeze utilizarea.

Folosind o stație de încărcare publică de 100kW CC, încărcarea bateriei de 50kWh la o capacitate de 80% durează aproximativ 30 de minute (aproximativ 45 de minute pentru bateria de 75kWh). Opel oferă încărcătoare încorporate care facilitează variante rapide de încărcare și care asigură bateriei (acoperită de o garanție de 8 ani / 160.000 km) o durată lungă de viață. În funcție de piață și de infrastructură, Vivaro-e dispune de un încărcător trifazat opțional de 11kW sau de un încărcător monofazat de 7,4 kW în varianta standard.

Pentru a face utilizarea Vivaro-e cât mai practică, „OpelConnect” și aplicația „myOpel” oferă soluții speciale pentru vehiculele electrice. Serviciile sunt disponibile prin aplicație. Astfel, cu funcțiile de control ale telecomenzii electronice „OpelConnect”, clienții își pot folosi smartphone-urile pentru a verifica starea de încărcare a bateriei sau programul de climatizare și timpii de încărcare.

În plus, opțiunile „OpelConnect” variază de la apeluri eCall la numeroase alte servicii, precum starea vehiculului și informații despre acesta. Sistemul LIVE Navigation2 oferă informații despre trafic online, în timp real.

Multiple sisteme de asistență pentru șofer

La fel ca variantele sale cu motoare cu combustie internă, Vivaro-e oferă o gamă de sisteme de asistență deosebit  de generoasă pentru această clasă. Pe lângă un afișaj Head Up Display, Vivaro-e include asistență pentru păstrarea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație, alertă pentru somnolență, pilot automat semi-adaptiv, alertă de coliziune frontală și frânare automată de urgență.

Senzorii cu ultrasunete față și spate avertizează șoferul cu privire la obstacole atunci când parchează și monitorizează unghiul mort. În funcție de nivelul de echipare, imaginea camerei retrovizoare de 180 de grade apare pe un ecran tactil de până la șapte inci.

Sistemele de infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro ale Vivaro-e sunt dotate cu ecranul tactil de 7,0 inci. Ambele variante oferă conectivitate prin Apple CarPlay și Android Auto. Multimedia Navi Pro oferă suplimentar navigație cu vizualizare 3D.

Vivaro-e continuă nu numai ofensiva de electrificare a mărcii Opel, ci și povestea de succes a lui Vivaro care a început cu prima generație în 2001.

Al doilea model de utilitară ușoară Opel 100% electrică, Combo-e, va fi lansat în 2021. Iar potrivit oficialilor, Opel va oferi o versiune electrificată a fiecărui autoturism și model LCV până în 2024.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te