Indiferent de marca sau tipul mașinii, singura legătură a autovehiculului cu drumul se face prin intermediul cauciucurilor. Iar iarna, pe zăpadă, gheață ori carosabil ud, sarcina pneurilor devine și mai complicată.
Prin urmare, în fiecare an, specialiștii Auto Bild din Germania organizează teste în Finlanda, în apropierea Cercului Polar, unde doar renii și vulpile arctice se simt confortabil la temperaturi cu mult sub zero, cu o paletă largă de cauciucuri de iarnă existente pe piață, în aceleași condiții și montate pe același tip de automobil, pentru ca șoferii să-și poată face o idee cât mai bună despre ceea ce cumpără, dacă trebuie să-și încalțe mașina pentru sezonul rece.
Citește și: Pe ce parte trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două?
Zeci de anvelope de iarnă de SUV-uri și mașini sport, testate de specialiști. Care sunt recomandate
În testul Auto Bild 2024 de anvelope de iarnă de SUV-uri, cu tipodimensiunea 245/45 R18, „vedetă” este modelul Michelin Pilot Alpin 5.
Locurile 2 și 3 de pe podium sunt ocupate de Continental WinterContact TS 870 și Goodyear Ultra Grip Performance 3.
Iar „Top 5” este completat de Bridgestone Blizzak 6 și Hankook Winter i*cept evo3.
Citește și: VIDEO 28 de anvelope de iarnă, testate de ADAC. Care sunt cele mai bune și cele mai proaste
„Michelin Pilot Alpin 5 (100 V) este o adevărată vedetă. Cu performanțe de top în toate condițiile meteorologice, sportiv, manevrabilitate directă, distanțe scurte de frânare și rezistență scăzută la rulare, a obținut primul loc al testului și a primit o notă exemplară de 1,1. Singura sa slăbiciune: prețul de achiziție puțin mai mare”, notează specialiștii Auto Bild Germania.
Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta
Clasamentul anvelopelor de iarnă de SUV-uri, cu tipodimensiunea 245/45 R18
În testul Auto Bild 2024 de anvelope de iarnă pentru mașini sport, cu tipodimensiunea 235/35 R 19, „vedetă” este tot modelul Michelin Pilot Alpin 5.
Locurile 2 și 3 de pe podium sunt ocupate de Goodyear UltraGrip Performance 3 și Continental WinterContact TS 870 P.
Iar „Top 5” este completat de Dunlop Winter Sport 5 și Bridgestone Blizzak LM005 Enliten.
„Pilot Alpin 5 de la producătorul tradițional Michelin conduce în teste cu proprietăți dinamice de manevrare în toate condițiile meteorologice. Pe zăpadă, Pilot Alpin 5 oferă cea mai bună tracțiune și oferă șoferului un sentiment ridicat de siguranță cu feedback direct. Câștigătorul testului nu este remarcabil atunci când vine vorba de acvaplaning în viraje - dar are o notă bună la acest capitol. Per total, anvelopa a obținut nota 1,2 și calificativul <<exemplar>>”, au specialiștii Auto Bild Germania.
Clasamentul anvelopelor de iarnă pentru mașini sport, cu tipodimensiunea 235/35 R 19
Alpin 7, o nouă anvelopă de iarnă în gama Michelin, cu performanțe îmbunătățire față de Alpin 6
Michelin a lansat recent o nouă anvelopă de iarnă în gama Alpin, Alpin 7, concepută pentru toate tipurile de vehicule - cu combustie, electrice și hibride - și oferită în 62 de dimensiuni, de la 15 la 20 de inci, potrivite pentru toate principalele sedanuri din gama de mijloc.
La cererea reputatului producător francez, cauciucurile Michelin Alpin 7 au fost testate de specialiștii UTAC în nordul Finlandei (Mellatracks) și s-a diferențiat în următoarele aspecte:
- frânare pe zăpadă: Teste de frânare pe zăpadă cu ABS (între 30 km/h și 10 km/h), efectuate de UTAC pe dimensiunea 205/55 R16 91H pe VW Golf 8, comparând anvelopa Michelin Alpin 7 (100%) cu anvelopa Michelin Alpin 6 (93,6%), realizate pe o anvelopă nouă.
- accelerare pe zăpadă: Teste de accelerare pe zăpadă (între 5 km/h și 30 km/h), efectuate de UTAC pe dimensiunea 205/55 R16 91H pe VW Golf 8, comparând anvelopa MICHELIN Alpin 7 (100%) cu anvelopa MICHELIN Alpin 6 (98,5%), realizate pe o anvelopă nouă.
- consumul de energie: Consum de energie mai redus. Înseamnă combustibil pentru vehiculele termice și hibride, electricitate pentru vehiculele electrice.
- rezistența la rulare: Teste efectuate UTAC CERAM, Linas-Monthlery, Franța, pe dimensiunea 205/55 R16 91T, comparând Michelin Alpin 7 (7,444 kg/t) cu Michelin Alpin 6 (8,238 kg/t).
- aderență pe carosabil umed: Nou și uzat, pe dimensiunea 205/55 R16 91H Michelin Alpin 7 se situează peste pragul de aderență pe carosabil umed al reglementării europene R117.
- siguranță și mobilitate: Michelin Alpin 7 este omologat pentru utilizare în condiții de iarnă (cu marcajul 3PMSF). Pentru a primi marcajul 3PMSF, anvelopele trebuie să îndeplinească un nivel minim de performanță de siguranță și mobilitate pe zăpadă.
Noua anvelopă de iarnă Michelin Alpin 7 este realizată dintr-un nou amestec de cauciuc conceput pentru temperaturi scăzute oferă o bună aderență la accelerare, frânare și viraje.
Noi tehnologii importante se regăsesc, de asemenea, în banda de rulare direcțională și în creșterea numărului de caneluri în profilul benzii de rulare, oferind o aderență sporită pe drumurile umede și acoperite cu zăpadă. Această densitate ridicată a canelurilor îmbunătățește aderența la frânare cu 6%, precum și manevrabilitatea pe zăpadă.
Banda de rulare direcțională îi ajută pe șoferi să păstreze controlul autovehiculului în cele mai dificile condiții.
În plus, datorită expertizei Michelin în domeniul imprimării 3D a metalelor, care permite realizarea unor matrițe de anvelope extrem de complexe, anvelopa Michelin Alpin 7 are caneluri progresive, cu alte cuvinte, noi caneluri apar pe măsură ce anvelopa se uzează. Acest design inovator permite menținerea unui nivel ridicat de performanță pe toată durata de viață a unei anvelope și utilizarea anvelopei până la nivelul indicatorului de uzură.