În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto, reușind două adevărate revoluții cu Logan, prima mașină ”low-cost”, și Duster, primul SUV compact 4x4 accesibil. Marca a știut să evolueze și să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale : o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect. Iar acum, prin prezentarea conceptului Dacia Spring și pregătirea lansării pe piață a primului model de serie 100% electric în 2021, constructorul de la Mioveni aflat sub aripa Renault deschide un nou capitol de importanță vitală în cartea sa de istorie.
Așa cum a titrat Newsweek România încă de anul trecut, Dacia Spring nu este altceva decât versiunea adusă la standarde europene a modelului Renault City K-ZE, lansat în premieră la Salonul Auto de la Shanghai 2019 și destinat exclusiv pieței din China. În cadrul conferinței de prezentare on-line a conceptului, deși nu au fost comunicate prea multe detalii tehnice, constructorul a menționat că Dacia Spring este primul model de segment ”mini” al gamei Dacia, cu patru locuri încăpătoare, cinci uși și o lungime de 3,74 metri, adică este cu 37 de centimetri mai scurt decât Dacia Sandero.
Iar Renault City K-ZE are 3,74 metri lungime, 1,58 metri lățime, 1,48 metri înălțime și o gardă la sol de 151 de milimetri. Mașina cântărește 921 de kilograme și oferă un portbagaj de 300 de litri.
În ceea ce privește performanțele, Dacia a anunțat doar că versiunea de serie Dacia Spring vizează o autonomie 100% electrică de 200 de kilometri (WLTP), ceea ce în traficul real este echivalent cu circa 160 de kilometri. Niciun cuvânt despre puterea motorului sau capacitatea bateriei.
Dar, ca idee, Renault City K-ZE dispune de un motor electric de 45 de cai putere, cu un cuplu de 125 Nm. Energia vine de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh, care se poate încărca în circa 30 de minute până la 80% din capacitate la o stație rapidă, iar autonomia este de până 271 de kilometri (NEDC).
Dacia nu a spus încă nimic nici în ceea ce privește prețul primului său model 100% electric, dar oficialii au ținut să sublinieze că va fi ”cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață". În momentul de față, cel mai ieftin model electric este Skoda Citigo-e, cu un preț de bază de 19.990 euro, TVA inclusă.
Design electrizant
Dacia Spring marchează și debutul unei noi filozofii de design. Pe lângă aspectul de crossover, se observă o atenție deosebită acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție.
În spate, cele patru blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu ”Y”, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.
Partea frontală a conceptului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.
Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero.
În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse, transmite Dacia.
Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).
Citește și...
Renault City K-ZE, primul model electric low-cost, costă 7.200 €. Dacia, se aude?
OFICIAL Primul model Dacia 100% electric va fi lansat în 2021