Drumul Național 1A București - Ploiești va fi lărgit la 4 benzi în zona conexiunii cu Centura Capitalei de la Mogoșoaia. Iar având în vedere că drumul trece pe sub linia de cale ferată București - Aeroportul Otopeni/Urziceni, pasajul rutier și stația pentru trenuri trebuie și ele reconfigurate.
Proiectul pentru noua stație CFR Mogoșoaia este departe însă de standardele europene actuale de siguranță.
Citește și: VIDEO Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, în ritm românesc. Întârzieri de 7 ani
CNAIR și CFR lărgesc drumul la Mogoșoaia, dar fac o haltă ca la 1900. Proiect de 62 milioane €
„CNAIR și CFR pășesc împreună spre secolul 19 la Parc Mogoșoaia.
CNAIR a proiectat și CFR a avizat una dintre cele mai înapoiate "soluții" în stația CF Mogoșoaia: călătorii pășesc peste șine.
Este vorba de lărgirea DN1A la Mogoșoaia pe sub calea ferată care duce la Aeroportul Otopeni și Urziceni.
Investiția de 62 milioane de euro, dedicată mașinilor, nu alocă nici măcar doi creițari pentru siguranța și viața călătorilor, considerați cetățeni de mâna a doua”, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură.
Citește și: VIDEO CFR investește 1,2 miliarde lei pentru 120 km/h pe București - Craiova. În UE, viteza e dublă
„Proiectul frizează absurdul: deși sunt prevăzute un pasaj pietonal și două ascensoare, partea cea mai periculoasă pentru pietoni și miile de călători cu trenul metropolitan, adică traversarea șinelor în stație, este lăsată la nivel așa cum este astăzi, de parcă ne-am afla într-o haltă rurală uitată de lume, nu într-o metropolă europeană cu pretenții.
Frecvența va crește la 2-3 trenuri pe oră pe sens, adică mai mulți oameni pe linie, deci se creează o situație extrem de periculoasă.
Domnilor de la CNAIR, CFR și primăria Mogoșoaia, știm că veți da vina unii pe alții și până la urmă proiectul va rămâne cum ați stabilit, adică prost. Dar vă dăm noi o soluție banală: adăugați niște scări și în sudul podului feroviar, simetric amplasate cu scările din nord.
Astfel, cetățenii care doresc să ajungă pe peronul opus vor putea folosi trotuarul estic al DN1A ca să subtraverseze, în siguranță, calea ferată. Cei care ajung cu autobuzul vor putea și ei accesa direct peronul sudic de pe trotuar, în loc să meargă mai întâi aiurea pe cel nordic ca apoi să treacă pe șine!
Citește și: CFR ia locomotive din Franța cu 9.000.000 €/bucata. Suedia cumpără de 3 ori mai ieftin de la Craiova
Apoi se poate întări siguranța și accesibilitatea la peroane: traversarea la nivel poate fi împiedicată cu un gard amplasat între firele CF ceva mai lung decât peronul, cum poate ați văzut în țările civilizate.
Peroanele pot fi prelungite spre podul feroviar, înlesnind accesul celor care vin de sub pod.
Persoanele cu mobilitate redusă pot folosi ascensorul din partea nordică, iar în sud panta lină a Străzii Gării.
De ce nu s-a folosit oportunitatea acestei investiții ca să se asigure o soluție civilizată pentru toți cetățenii? Fiindcă administrația românească are prea multe boli cronice: lipsa de colaborare între instituții (CNAIR și primăria nu au vrut/putut să se atingă de configurația existentă la CFR), nepăsarea față de pietoni și călătorii din tren (doar șoferii contează), lenea, fuga de responsabilitate și incompetența crasă, ca să enumerăm doar câteva”, explică Asociația Pro Infrastructură, pe Facebook.