Sute de documente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu informații confidențiale despre finanțele unor persoane fizice și juridice zac chiar pe holul filialei din Iași a institiuției publice, unde au acces cetățenii. Oricine ar putea lua actele cu date personale.
„Munții de hârtii depozitate în zona ghișeelor cu publicul în sediul ANAF Iași oferă imaginea exactă a... «digitalizării» fiscului în România.
Birocrația generează o cantitate uriașă de documente, iar instituțiile sunt obligate să le păstreze un anumit timp. În cazul de față, avem în primul rând însă o problemă majoră legată de confidențialitatea datelor contribuabililor, câtă vreme oricine aflat în trecere ar putea să sustragă un teanc de documente”, a notat senatorul USR PLUS Marius Bodea, cel care a făcut publică fotografia.
Acesta amintește că o cale de reducere a cheltuielilor din sistemul public este tocmai prin reducerea costurile de prelucrare și arhivare a hârtiilor sunt uriașe atât ca forță de muncă, cât și ca asigurare a spațiilor de depozitare.
„Pandemia ne-a învățat că orice proces poate fi digitalizat, iar acest lucru nu ar trebui să devină reversibil! Ca principală interfață a statului cu cetățeanul contribuabil, ANAF-ul trebuie urgent restructurat și digitalizat, iar acest lucru am încredere că se va întâmpla în următoarea perioadă. Este un lucru asumat explicit în programul de guvernare și o ambiție declarată a premierului Cîțu”, a menționat senatorul Marius Bodea.