Cum arată tunelul ce permite trenurilor să circule în România cu 160 km/h pe o distanță de 300 km.

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.01.2023 - 12:06
Tunelul Bătuța / Foto: Asociația Pro Infrastructură, Facebook
Tunelul Bătuța / Foto: Asociația Pro Infrastructură, Facebook
Tunelul Bătuța / Foto: Asociația Pro Infrastructură, Facebook
Tunelul Bătuța / Foto: Asociația Pro Infrastructură, Facebook
Tunelul Bătuța / Foto: isc.gov.ro
Tunelul Bătuța / Foto: isc.gov.ro

Din 2024, trenurile de persoane ar putea să „zboare” cu 160 km/h pe 320 km din cei 348 km dintre Curtici și Sighișoara. A fost străpuns, în sfârșit, tunelul Bătuța, cu o lungime de 649 m. Contractul a fost semnat în 2017 și trebuia să dureze 4 ani.

SHARE

„Antreprenorul general WeBuild (contract semnat în 2017 pe 4 ani) și subcontractorul Cipa au ajuns cu săpătura în capătul dinspre Arad al tunelului Bătuța în lungime de 649 metri.

Acesta va permite, începând de anul viitor, circulația cu 160 km/h pe încă 16 kilometri din cei 144 aflați în reconstrucție între Ghioroc și Simeria. Astfel, din 2024 va rămâne la viteza veche (70 km/h, dar pe fir reabilitat) doar sectorul Ilteu-Câmpuri Surduc în lungime de 14 km. Din păcate acolo antreprenorul Aktor este în urmă cu două tuneluri”, a anunțat Asociația Pro Infrastructură, pe pagina sa de Facebook.

Citește și: „Coșmarul” unui bărbat după ce a descoperit 190.000 $ într-o cutie „blestemată” ascunsă în perete

Finalizarea galeriei mai durează circa 12 luni

„De la străpungere până la circulația trenurilor mai sunt lucrări importante de făcut: finalizarea galeriei, execuția căii, electrificarea și semnalizarea. Toate durează cam 12 luni. 

Dacă nu apar alte surprize neplăcute, de la anul vom folosi calea ferată reabilitată pe toată distanța Sighișoara-Curtici (348 km) din care aproximativ 320 km sunt proiectați pentru viteza maximă de 160 km/h”, apreciază specialiștii Asociației Pro Infrastructură.

Citește și: O fetiță de 9 ani a făcut o descoperire istorică. Dintele unui prădător vechi de 15 milioane de ani

Lucrările, întârziate de un deal și birocrație

La capătul dinspre Simeria al tunelului Bătuța, lucrările la structurile de sprijin au fost blocate undeva în Guvern de niște avize. 

În august 2022, Asociația Pro Infrastructură sesiza că „tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent sunt excavați aproximativ 500 de metri, însă riscă să devină muzeu, pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic.

Le amintim responsabililor CFR Infrastructura că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze... 4 ani de la parafarea contractului”. 

Tunelul de cale ferată de la Bătuța leagă România de Occident 

Finalizarea reabilitării tronsonului de cale ferată Simeria-KM 614, magistrala „CF200”, va lega România de țările din Europa de Vest cu viteze de până la 160 km/h. 

Tunelul a fost săpat în stâncă cu o tehnică austriacă (NATM), folosită în premieră în România, și se află la 27 de metri adâncime sub munte. 

Tunelul feroviar de la Bătuța este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul României. Iar valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Reabilitarea tronsonului de cale ferată Simeria-KM 614 se ridică la o valoare totală de 9,52 miliarde de lei.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te