Uniunea Europeană a aprobat proiectul DRIVE-E Global, realizat de E.ON, Eldrive și ZSE, și va cofinanța instalarea a 1 400 de puncte de încărcare în 13 țări europene, inclusiv România, dintre care 430 pentru camioane electrice grele.
Proiectul DRIVE-E Global va fi finalizat până în 2027, consolidând infrastructura de încărcare pentru vehiculele electrice de-a lungul principalelor axe de transport.
Citește și: Tesla, anchetată pentru date tehnice mincinoase, alături de alți 3 producători de mașini electrice
45.000.000 € de la UE, pentru infrastructura de încărcare a mașinilor electrice, inclusiv în România
Un consorțiu condus de E.ON primește o finanțare UE de 45 de milioane de euro pentru extinderea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice și a vehiculelor comerciale în Europa.
DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate în ultimul timp de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii pentru combustibili alternativi.
Citește și: 24 de mașini electrice, testate iarna până le-a murit bateria. AUTONOMIA REALĂ, mai mica și cu 32%
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul Alternative Fuels Infrastructure Facility (AFIF) II. AFIF este un factor cheie al ambițiosului efort al UE de a extinde infrastructura de încărcare în întreaga rețea transeuropeană de transport, făcând astfel transportul de mărfuri și pasageri în Europa mai eficient și mai durabil.
A doua fază a AFIF (2024-2025) a fost lansată în februarie 2024, cu un buget total de 1 miliard de euro.
A doua fază a AFIF (2024-2025) a fost lansată în februarie 2024, cu un buget total de 1 miliard de euro.
1.400 de noi puncte publice de încărcare, în 13 țări
Proiectul DRIVE-E va crea un total de 1.400 de noi puncte publice de încărcare până la sfârșitul anului 2027 și va include 430 de puncte de încărcare pentru vehicule comerciale grele, fiecare cu o capacitate de 350 kW sau mai mare.
Proiectul va fi implementat în 13 țări ale UE și va aduce o contribuție semnificativă la electrificarea transportului european de marfă și de călători. Punctele de încărcare planificate vor fi amplasate în peste 250 de locuri din
Germania, Austria, Danemarca, Italia, Țările de Jos, Suedia, Lituania, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România, Bulgaria și Slovacia.
Citește și: Românii nu au bani de mașini electrice. Doar 9.743, în 2024. Benzina la putere, dieselul în creștere

Partenerii proiectului DRIVE-E sunt E.ON, ZSE și Eldrive. Împreună vor construi o rețea de puncte de încărcare pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare și grele de a lungul principalelor rute transeuropene de transport de marfă.
Aceasta va include locații special concepute pentru încărcarea camioanelor, precum și medii mixte pentru camioane și autoturisme.
Un alt obiectiv al proiectului este de a completa și extinde rețeaua existentă pentru vehiculele comerciale ușoare în zonele în care există lacune în rețea.