VIDEO Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 €

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.10.2023 - 11:15
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Renault-Dacia
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Renault-Dacia
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën
Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 € - Foto: Citroën

În plin proces de transformare într-o marcă accesibilă, Citroën lansează prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring. Citroën ë-C3 e mai mare, de segment „B”, mai performant și cu dotări net superioare, la un preț de bază apropiat: 23.300 € versus 20.800 €.

SHARE

Dacia Spring (4 locuri, 45 CP, autonomie 230 km, WLTP) este cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană la ora actuală, cu un preț de bază de 20.800 €. Dar, nu va mai fi.

Acum, următoarea cea mai ieftină mașină electrică este Smart EQ ForTwo (2 locuri, 82 CP, autonomie 160 km, WLTP), la 24.000 €. Apoi, urmează Volkswagen e-Up! (4 locuri, 83 CP, autonomie 258 km, WLTP), la 27.600 €, dar va ieși în curând din fabricație, și Fiat 500e (4 locuri, 95 CP, autonomie de 190 km, WLTP), la 33.900 €. Atenție, vorbim despre prețurile de listă, fără bonusurile Rabla și Rabla Plus.

Iar Citroën a lansat modelul Citroën ë-C3 de segment „B”, cu un preț de bază surprinzător, de 23.300 € (în Franța și pe alte 8 piețe mai din Europa. În România, prețurile vor fi disponibile la începutul anului viitor), ceea ce, practic, înseamnă că din 2024, când va ajunge în showroom-uri, va oferi „mai multă mașină electrică” pentru o sumă similară.

Mai mult, pentru 2025, Citroën promite un ë-C3 mai „slab”, cu o autonomie de 200 km, la un preț sub 20.000 €. 

Citește și: O baterie de Dacia Spring: 7.000 €, la Tesla: 20.000 €. Când se strică e daună totală. Cine plătește

Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring și impune noi standarde

5 locuri, 113 cai putere, autonomie de 320 km (WLTP), portbagaj de 320 de litri. ë-C3 marchează un nou capitol pentru Citroën. Constructorul francez se reinventează (atributele premium le-a plasat în mâinile mărcii DS) ca să răspundă provocărilor de a face mobilitatea complet electrică accesibilă tuturor, cu primul hatchback de segment „B” complet electric proiectat și construit în Europa, și dă șah nu doar Daciei Spring, ci întregii piețe de mașini electrice de pe „bătrânul continent”. 

Citește și: GM revine după 6 ani în Europa cu o mașină electrică. SUV-ul premium Cadillac Lyriq e făcut în China

Citroën ë-C3 are 4,015 metri lungime (Dacia Spring, 3,734 metri), 1,813 metri lățime (Dacia Spring, 1,579 metri) și 1,577 metri înălțime (Dacia Spring, 1,516 metri), calificându-se în limitele citadinelor de segment „B”. Totodată, ë-C3 oferă o gardă la sol de 163 mm (Dacia Spring, 151 mm), ceea ce îl face un fel de SUV-uleț. 

Motorul electric de 113 cai putere îi permite ë-C3-ului să accelereze până la 100 km/h în 11 secunde și să atingă o viteză maximă de 135 km/h (Dacia Spring 45 de 20.800 € ajunge la 100 km/h în 19,1 secunde și la o viteză maximă de 125 km/h). Iar bateria cu o capacitate brută de 44 kWh îi asigură franțuzoaicei o autonomie de până la 320 km (WLTP). 

Citește și: FOTO Top Secret: Dacia pregătește un break de familie hybrid și 4x4. Stepway de peste 30.000 €?

„Așteptările clienților pentru autovehiculele din segmentul B s-au schimbat, în special odată cu creșterea popularității SUV-urilor și cu dorința tot mai mare de a conduce electric în orașele noastre și în jurul acestora, iar pentru producătorii europeni de autovehicule a devenit mai dificil să răspundă acestor așteptări.

În mod unic, Citroën îndrăznește să facă exact acest lucru cu noul ë-C3, complet electric, destinat cumpărătorilor europeni: un B-hatch proaspăt, incisiv și confortabil, complet echipat, proiectat și fabricat special pentru Europa și extrem de accesibil, cu prețuri de pornire începând de la 23.300 euro“, a declarat directorul general Citroën, Thierry Koskas. 

„Covorul fermecat”, în premieră disponibil standard pe modelul Citroën C3

Citroën impune noi standarde în clasă cu cea de-a 4-a generație C3. Pentru prima dată în istoria modelului C3 hatchback, Citroën propune suspensia sa avansată Progressive Hydraulic Cushions, cu amortizoare hidraulice progresive, și scaunele Citroën Advanced Comfort ca dotare standard pe toate versiunile ë-C3. 

Invizibile pentru șofer și pasageri, amortizoarele hidraulice progresive (Progressive Hydraulic Cushions) asigură pasagerilor vehiculului o senzație unică de confort pe șosea, ca o „plimbare pe covorul fermecat“. Utilizarea amortizoarelor hidraulice progresive a permis inginerilor o libertate mai mare de reglare a suspensiei lui ë-C3, pentru a da impresia că mașina „alunecă” atunci când rulează pe teren accidentat. În loc de amortizoare cu tampoane mecanice se folosesc doi opritori hidraulici în combinație cu amortizoare și arcuri – unul pentru compresie și celălalt pentru decompresie (sau revenire). Sistemul funcționează în două etape. Pentru compresie și decompresie mai ușoare, arcul și amortizorul controlează împreună mișcările verticale, fără să fie necesară asistența din partea opritorilor hidraulici. Pentru șocuri majore, arcul și amortizorul lucrează împreună cu opritorii hidraulici, pentru reducerea treptată a mișcării și atenuarea zdruncinăturilor de la capătul intervalului. Spre deosebire de un tampon mecanic care absoarbe energia și apoi returnează o parte din ea sub formă de șoc, opritorul hidraulic absoarbe și disipează această energie sub formă de căldură.

„Confortul este o parte esențială din ADN-ul Citroën. Este foarte important pentru noi, deoarece este foarte important pentru clienții noștri. De aceea, am făcut eforturi extraordinare pentru ca noul ë-C3 să fie cea mai confortabilă mașină din segmentul B-hatch, cu inovații Citroën, cum ar fi noile versiuni ale scaunelor Citroën Advanced Comfort și – pentru prima dată pe C3 – suspensia Citroën Advanced Comfort“, a declarat Laurence Hansen, director de produs și strategie Citroën.

Încărcarea bateriei de la 20% la 80%, în sub 30 de minute la stație de 100 kW

Platforma eficientă din punct de vedere al costurilor a lui ë-C3, care este nativă BEV, utilizează un pachet de baterii LFP (litiu fier fosfat) de 44 kWh pentru furnizarea unei autonomii de condus WLTP de până la 320 km, iar capacitatea de încărcare rapidă la 100 kW DC permite reîncărcarea de la 20 la 80% din capacitate în 26 minute.

Reîncărcarea standard la curent alternativ, de la 20% la 80%, durează circa 4h10, dacă se utilizează o putere de 7 kW sau 2h50, dacă este disponibilă o putere de 11 kW. Accesul la sistemele de încărcare AC de la domiciliu și publice este facilitat de cablul Mode 3 oferit standard, care este ideal pentru reîncărcarea regulată la domiciliu folosind un wall box,
precum și în oraș la stațiile publice de încărcare. Cablul poate fi alimentat la un wall box monofazat de 7,4 kW sau trifazat de 11 kW.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te