La modul general, aleșii propun ca valoarea autovehiculelor ce pot fi cumpărate de autorități, instituții publice, inclusiv autoritățile administrației publice locale, societățile și companiile naționale cu capital integral sau majoritar de stat să crească cu 28% în 2022, de la 18.000 de euro la 23.000 de euro, TVA inclusă.
Mașini cu motoare de peste 1.6 litri și preț de până la 30.000 de euro, pentru companiile de stat din energie
Companiilor de stat din energie se pare că nu le plac mașinile ieftine, cu motoare mici sau eco, electrice ori electrificate. Proiectul membrilor PSD, PNL și UDMR din cadrul Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului include o excepție clară în acest sens.
„Prin excepție de la prevederile alin. (8), societățile, societățile naționale și companiile naționale cu capital integral sau majoritar de stat, care activează în domeniul energiei electrice, al gazelor naturale și al petrolului, pot achiziționa autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 euro, inclusiv TVA, dar nu mai mare de 30.000 de euro, inclusiv TVA, calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție, cu aprobarea ordonatorului principal de credite sau a ministerului de resort, după caz, numai în cazuri temeinic justificate și dacă au realizat profit anual fiscal în anul precedent”, se arată în proiectul de modificare aflat la vot.
Ciudat, având în vedere trendul și angajementele eco, proiectul nu propune nicio limită de poluare și nu impune ca vehiculele achiziționat de stat să fie măcar electrificate, dacă nu, în mare parte, 100% electrice. Singura preocupare a fost cilindreea mai mare de 1.6 litri și prețul de până la 30.000 de euro, ceea ce indică că pretențiile depășesc clar nivelul Dacia Logan sau Dacia Duster, fie ele și full options.