Cea mai ieftină mașină electrică de pe piață la ora actuală, Dacia Spring, este destinată preponderent traficului urban. Dar, ca orice citadină, nu ar trebui să pună probleme celor care stau în afara orașului și fac zilnic naveta la serviciu câteva zeci de kilometri.
La temperaturi exterioare pozitive, nu sunt probleme, dar iarna dă complet calculele peste cap.
Din centrul Bucureștiului până la Ploiești sunt 65 de kilometri pe DN1 și 80 de kilometri autostrada A3.
La 5 grade Celsius și cu o viteză de 90 km/h, Dacia Spring are o autonomie de 97 de kilometri (96 km, cu căldura pornită), conform estimărilor oficiale ale producătorului. Iar la 20 de grade Celsius, în aceleași condiții, Dacia Spring poate parcurge 172 de kilometri. De asemenea, în condiții ideale, Spring-ul oferă o autonomie de până la 230 km în ciclu WLTP mixt și de până la 305 km în ciclu WLTP urban.
Iarna însă, șoferul unei Dacia Spring abia poate ajunge până la Ploiești. La o temperatură exterioară de -5 grade Celsius, cu o viteză de 90 km/h, nu 130 km/h cât e limita legală pe autostradă, autonomia scade la 83 de kilometri. Mai pot fi câștigați 6 kilometri de autonomie, dacă mergeți fără căldură (89 km).
Iar la -15 grade Celsius, autonomia estimată oficial a Daciei Spring este de 72 de kilometri, cu căldura pornită și 90 km/h. Fără căldură, urcă la 79 de kilometri.
În oraș, la -15 grade Celsius, cu 50 km/h și căldura pornită, Dacia Spring oferă o autonomie de 98 de kilometri, iar la -5 grade Celsius, 116 kilometri. În ambele cazuri, cu modul „Eco” activat, însă.
Dacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică testată de Green NCAP în 2022
Dacă la capitolul siguranță mașinile sunt testate de Euro NCAP, specialiștii Green NCAP analizează impactul automobilelor de pe piața europeană asupra mediului. Iar Dacia Spring a fost desemnată câștigătoarea premiului de eficiență Green NCAP în 2022, primind 5 stele (scor 9,9 din 10), nota 10 din 10 în categoria "Clean Air Index", 9.8 din 10 la categoria "Energy Effiency Index" și 10 din 10 la categoria "Greenhouse Gas Index".
Pe următoarele poziții s-au clasat Tesla Model 3 (scor 9,8 din 10), NIO eT7, Renault Megane E-Tech și Cupra Born, cu scoruri de 9,6 din 10.
În testele pe frig efectuate de Green NCAP, Dacia Spring a înregistrat un consum de 22,5 kWh, oferind o autonomie de circa 145 de kilometri.