Din 1976, aproximativ 20 de milioane de Fiesta au fost produse pe plan global, jumătate în Germania - iniţial la uzina din Saarlouis, lângă graniţa cu Franţa, apoi timp de decenii la Koln.
Ford s-a angajat ca până în 2035 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice şi patru noi vehicule comerciale electrice pe piaţa europeană, relatează Agerpres, citând DPA.
Citește și: Ford a deschis prima uzină de mașini electrice în Europa. De fapt, a transformat o fabrică din 1930
"Povestea de succes a Fiesta este departe de final", anunţa producătorul auto american în 2016, cu ocazia celei de-a 40-a aniversări. Cu toate acestea, acum a sosit timpul.
"Acesta este un eveniment decisiv pentru Ford. Vechiul Ford pleacă din Europa şi noul Ford electric soseşte", susţine expertul Ferdinand Dudenhoffer.
În prezent, Ford investeşte aproape două miliarde de euro la fabrica din Koln, care se va axa pe producţia de noi modele electrice, primul urmând să fie lansat la finalul anului.
Complexul industrial de la Koln este una din cele mai mari fabrici auto din Europa.
Ford Fiesta a fost în mod special popular în sudul Europei, în ţări ca Italia şi Grecia. Vânzările Fiesta au atins un nivel ridicat la începutul anilor '90, apoi gradual au scăzut.
Citește și: Cine e fotbalistul pasionat de mașini clasice. Are Ford Mustang Mach 1 din 1969. Motor de 7 litri
Ford vrea să îşi reducă operaţiunile din Europa prin eliminarea mai multor mii de locuri de muncă, în timp ce în paralel investeşte miliarde de euro pentru trecerea la vehiculele electrice.
Gama extinsă de modele de autovehicule de pasageri a celor de la Ford, care ar urma să producă doar vehicule electrice abia de la finele acestui deceniu, suferă de mai mulţi ani de o profitabilitate redusă spre deosebire de divizia care produce vehicule comerciale şi are rezultate bune.