Ford a oprit livrările modelului electric Mustang Mach-E și a chemat în service 49.000 de unități

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 15.06.2022 - 10:30
Ford a oprit livrările modelului electric Mustang Mach-E și a chemat în service 49.000 de unități. / Foto: autoevolution.com
Ford a oprit livrările modelului electric Mustang Mach-E și a chemat în service 49.000 de unități. / Foto: autoevolution.com

Ford Motor recheamă în service 48.924 de Ford-uri Mustang Mach-E, modelul 100% electric al companiei, din cauza riscului de supraîncălzire a contactorilor bateriei. Acțiunea are loc pe piața din SUA, iar dealerilor Ford li s-a transmis să nu mai livreze temporar modelul.

SHARE

Ford a transmis o notificare dealerilor săi, intitulată "NEW VEHICLE DEMONSTRATION / DELIVERY HOLD - Advance Notice - Safety Recall 22S41", specificând că toate modelele electrice Ford Mustang Mach-E produse în Mexic între 27 mai 2020 și 24 mai 2022 ar putea fi afectate de problemă, ceea ce ar putea face a cifra recall-ului să ajungă la aproape 100.000 de unități, relatează insideevs.com.

Citește și: Românii au cumpărat aproape 500 de mașini SH cu prețuri peste 300.000 €. Cea mai scumpă: 700.000 €

În notificare, Ford a explicat că supraîncălzirea contactorilor bateriei principale poate duce la „sudarea” acestora în timp ce mașina este în mers. Mașina ar putea afișa șoferilor o alertă de funcționare defectuoasă a sistemului de propulsie și nu va mai porni. De asemenea, mașina ar putea afișa mesajul „Stop Safely Now” (Oprește în siguranță acum, n.r.), urmată de o pierdere imediată a puterii. Oricum, Ford spune că sistemul de 12 volți al Mustang-ului Mach-E va continua să funcționeze normal, șoferul nefiind în pericol să rămână fără frâne sau direcție.

Deocamdată, Ford nu are o soluție și transmite că rezolvarea problemei ar putea fi făcută printr-un update de software lansat până în al treilea trimestru al anului.

Citește și: VIDEO AvtoVAZ a reluat producția Lada ca în era sovietică: fără ABS, ESP și airbag-uri, motor Euro 2

Clarificările oficiale comunicate de Ford

„Nu este vorba despre o oprire a vânzărilor. Dealerii pot să vândă în continuare, doar nu pot livra vehiculele. Nu este nimic diferit față de alte recall-uri.

Pe vehiculele afectate, încărcarea rapidă DC (curent continuu) și deschiderea largă repetată a pedalei de accelerație pot supraîncălzi contactorii bateriei principale de înaltă tensiune. Supraîncălzirea poate duce la deformarea suprafețelor de contact, contactorul putând rămâne deschis sau închis, sudat. Rămânerea deschisă a contactorului poate duce la o pierdere de putere în mers, ceea ce poate crește riscul de accident.

Remediul pentru această problemă este un update software pentru <<Secondary On-Board Diagnostic Control Module (SOBDMC) and Battery Energy Control Module (BECM)>>. Ford anticipează lansare update-ului OTA (Over-The-Air) pentru SOBDMC și BECM, pentru vehiculele afectate, luna viitoare.

Proprietarii au alternativa de a merge cu mașina la un dealer Ford sau Lincoln pentru a face update-ul.

Nu există investigații deschise de NHTSA.

Acțiunea afectează 48.924 de vehicule din SUA”, a transmis Ford.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te