Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi în timp real prezența la vot
8.389.840 Votanți în România
46,59 %
685.962 Votanți în străinătate
Click aici pentru statistici complete

VIDEO Chinezii de la AITO se laudă cu un SUV hybrid cu autonomie de 1.300 km. Preț, de la 34.000 $

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 06.10.2023 - 10:13
Chinezii de la AITO se laudă cu un SUV hybrid cu autonomie de 1.300 km. Preț, de la 34.000 $ - Foto: Profimedia Images
Chinezii de la AITO se laudă cu un SUV hybrid cu autonomie de 1.300 km. Preț, de la 34.000 $ - Foto: Profimedia Images

Chinezii de la AITO se laudă cu un SUV hybrid cu autonomie de 1.300 km. Se numește AITO M7, are versiuni cu 5 și 6 locuri, motor sau motoare electrice Huawei, în funcție de configurație (4x2 ori 4x4) și un preț de pornire de 34.000 $, în China. În 5 zile s-au comandat 40.000.

SHARE

Constructorul auto chinez AITO, aflat în curtea joint venture-ului Huawei - Seres JV, a lansat pe 12 septembrie, pe piața din China, SUV-ul full-size AITO M7, cu 5 sau 6 locuri, sistem de propulsie hybrid, cu baterie de 40 kWh de la CATL, motor-generator turbo, pe benzină, de 1.5 litri și unu sau două motoare electrice Huawei, în funcție de configurație (4x2 ori 4x4), cu prețuri între 249.800 și 329,800 de yuani (34.200 $ – 45,200 $). 

Citește și: Piața auto din România a crescut cu 2%. E puțin față de media UE. Dar Ungaria s-a prăbușit cu 10%

În doar 5 zile de la lansare, AITO a înregistrat 40.000 de comenzi pentru noul SUV AITO M7. Iar Yu Chengdong, director executiv la Huawei, a afirmat că JV a investit peste 500 de milioane de yuani (69,4 milioane $) în dezvoltarea AITO M7 și că noua mașină ar trebui să genereze peste 30% din vânzările AITO în 2023.

Nu vă grăbiți, însă, să căutați SUV-ul AITO M7 în Europa sau SUA. Modelul nu este omologat și nu se vinde decât în China. Cel puțin, deocamdată.

AITO se laudă cu AITO M7, un SUV hybrid cu autonomie de 1.300 km

AITO M7 este disponibil în cinci versiuni, inclusiv trei modele cu 5 locuri și două modele cu 6 locuri. 

Modelul cu 5 locuri are un volum standard al portbagajului de 686 de litri, cu o lungime de 1,1 metri și o lățime de 1,2 metri, ce poate fi mărit la 1.619 de litri prin rabatarea scaunelor din spate. În același timp, în habitaclu există 29 de spații de depozitare. 

Citește și: TOP 5 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie

În ceea ce privește nivelul tehnologiei îmbarcate, AITO M7 are, de exemplu, peste 27 de senzori pentru sistemul avansat de conducere ADS 2.0 de la Huawei, care oferă funcții precum evitarea coliziunii, frânarea automată de urgență, schimbarea benzii de rulare, asistență la parcarea autonomă, asistență la parcarea de la distanță și asistență la parcarea cu valet în condiții de spațiu de parcare restrâns.

În plus, funcția avansată de frânare automată de urgență a sistemului, denumită GAEB, dezvoltată pe baza rețelei GOD (General Obstacle Detection) de la Huawei, permite detectarea obiectelor, cum ar fi copaci și pietre căzute.

Sistem de propulsie hybrid electric

SUV-ul AITO M7 este animat de un sistem de propulsie hybrid electric, cu un motor-generator turbo, pe benzină de 1.5 litri și motoare electrice furnizate de Huawei.

Versiunea cu tracțiune 4x2, pe două roți, are singur motor electric pe puntea spate, care produce 272 de cai putere și un cuplu de 360 Nm.

Citește și: Ți s-a stricat mașina electrică? Ghinion. Nu prea există „mecanici” și service-uri. Deja e criză

Versiunea cu tracțiune integrală, 4x4, are două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cu o putere combinată de 449 de cai și un cuplu de 660 Nm.

Bateria de înaltă tensiune a sistemului are o capacitate de 40 kWh și, în funcție de tipul tracțiunii, oferă două opțiuni de autonomie pur electrică, de până la 210 km (4x4) și până la 240 km (4x2). Iar constructorul chinez se laudă că AITO M7 poate avea o autonomie maximă combinată (electric + benzină) de până la 1.300 km cu un plin. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te