Ford pune România pe harta producătorilor de mașini electrice. Constructorul a anunțat startul producției modelului Ford E-Tourneo Courier (versiunea pentru pasageri) / Ford E-Transit Courier (versiunea pentru marfă), prima mașină 100% electrică făcută în România, până la sfârșitul anului 2024, la fabrica Ford Otosan de la Craiova.
Citește și: VIDEO Prima mașină occidentală asamblată în România nu a fost Dacia 1100. Acum costă 50.000 €
Prima mașină electrică fabricată în România intră în producție
Ford E-Tourneo Courier este conceput pentru cei care caută un vehicul multifuncțional complet electric, cu un desing îndrăzneț, și propune un interior generos dimensionat și versatil, dar și tehnologii inteligente și conectate.
Designul vehiculului este inspirat din cel al SUV-urilor, cu accente robuste pentru elementele de la exterior. Interiorul a fost gândit pentru a facilita accesul și oferă un nivel de spațiu generos.
„Ford E-Tourneo Courier este un vehicul electric pentru oamenii dinamici, cu un stil de viață modern și plin de activități.
Indiferent dacă este vorba despre călătoriile alături de prieteni și familie, de transportul materialele pentru reparații în casă, de cel al plantelor pentru gradină sau de escapada la plajă alături de câinele tău, E‑Tourneo Courier este pregătit să ofere beneficiile unui vehicul electric pentru o gamă complet nouă de clienți”, a declarat Rico Hughes, brand manager Tourneo, Ford, Europa.
Citește și: VIDEO Toate datele oficiale despre prima mașină electrică făcută în România, Ford E‑Tourneo Courier
O utilitară ușoară electrică polivalentă. Motor de 136 de cai și autonomie de până la 288 km
E-Tourneo Courier dispune de o baterie cu o capacitate de 43 kWh (utilizabil), ceea ce corespunde unei autonomii de până la 288 km (WLTP).
Motorul electric dezvoltă 100 kW (136 CP) şi un cuplu maxim de 290 Nm, valori optime pentru un răspuns rapid la accelerațiile din oraș, dar și pentru o deplasare rafinată și confortabilă la viteze mai mari, chiar dacă mașina este complet încărcată.
La o stație rapidă DC de 100 kW, E-Tourneo Courier încarcă 100 km de autonomie în aproximativ 10 minute, iar o încărcare rapidă de la 10% la 80% durează circa 23 de minute.
E-Tourneo Courier se poate încărca și cu ajutorul unui încărcător AC de 11 kW în mai puţin de 5,5 ore. Iar șoferii pot, de asemenea, să precondiţioneze acumulatorul şi cabina pentru o autonomie optimă.
Versiunea pentru pasageri a LCV-ului electric permite transportul obiectelor cu o lungime de peste un metru şi oferă un spaţiu de bagaje de 1.188 litri, care creşte la 2.162 litri şi o lungime maximă de 1.429 mm cu scaunele din spate rabatate.
Citește și: Reorganizare: Uzina Ford Craiova, „vândută” Ford Otosan din Turcia cu de 10 ori prețul din 2008
Bancheta din spate cu trei locuri este împărţită 60-40, se pliază în faţă pentru a crea spaţiu suplimentar şi are suporturi ISOFIX pe cele două locuri exterioare.
O podea joasă a portbagajului facilitează încărcarea bagajelor grele, iar câinii mai mici pot sări mai ușor într-un E-Tourneo Courier decât ar face-o într-un SUV tradiţional. Uşile laterale glisante sunt utile în parcările înguste, îmbunătăţesc accesul atunci când sunt aşezaţi copiii mici şi reduc probabilitatea de deteriorare prin deschiderea unei uşi în obstacole sau în vehiculele parcate.
Sarcina maximă de tractare este de 750 kg, ceea ce permite clienților să tracteze o remorcă mică.
Foto: Designul complet caroseriei E-Transit Courier permite o capacitate de încărcare crescută în toate direcțiile. Lățimea dintre pasajele roților din spate este de 1.220 mm, permițând furgonului compact să transporte 2 europaleți.
În materie de tehnologie, E-Tourneo Courier este echipat cu un instrumentar de bord digital de 12 inchi și un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia SYNC 4 9. Acesta dispune de conectivitate fără fir pentru Apple CarPlay și Android Auto 10 și împarte ecranul în mai multe zone, precum cele pentru controlul media, navigație şi alte funcții.
Un modem încorporat asigură conectivitatea în timpul deplasărilor şi actualizările over-the-air, la fel ca cele de pe un telefon, care îmbunătăţesc periodic funcţionalitatea. În plus, opțional, este disponibilă o priză de 230 V (400 W), amplasată în partea inferioară a bordului. Aceasta este ideală pentru laptop-uri sau aparate mici.
Ford oferă pentru modelul E-Tourneo Courier trei versiuni de echipare – Trend, Titanium şi Active – fiecare având propria personalitate.
Toate modelele sunt echipate cu control electronic al temperaturii pentru interior, iar versiunile Titanium şi Active includ în echiparea de serie un încărcător wireless pentru telefonul mobil.
Prețurile E-Tourneo Courier și E-Transit Courier, în România
E-Tourneo Courier Trend (versiune de pasageri), cu motor electric de 100 kW (136 CP), are un preț special de lansare în România cu pornire de la 21.750 euro, fără TVA, preț orientativ rezultat în urma aplicării discounturilor comerciale oferite de Ford și dealeri și reducerilor PSIPAN, în măsura disponibilității bugetului și eligibilității clientului final.
Adică, cu TVA și fără ecobonusul Rabla Plus, E-Tourneo Courier va porni de la aproximativ 31.000 €.
E-Transit Courier Trend (versiune de marfă), cu motor electric de 100 kW (136 CP), are un preț special de lansare în România cu pornire de la 24.800 euro, fără TVA, preț orientativ rezultat în urma aplicării discounturilor comerciale oferite de Ford și dealeri și reducerilor PSIPAN, în măsura disponibilității bugetului și eligibilității clientului final.
Adică, cu TVA și fără ecobonusul Rabla Plus, EE-Transit Courier va porni de la aproximativ 34.000 €.