Producţia de vehicule a producătorului auto Stellantis în Italia a scăzut cu 37% anul trecut, fiind afectată în special de o scădere accentuată a producţiei de maşini, au arătat cifrele sindicatului FIM-CISL, transmite News.ro, citând CNBC.
Pentru a aborda supracapacitatea de producţie din Italia, grupul s-a bazat în mare măsură pe schemele de concedieri temporare, finanţate de stat.
Citește și: Mașinile electrice nu se vând fără subvenții. Un ecobonus la nivel UE, o soluție? Cine îl va plăti
Industria auto, în criză. Producția Stellantis în Italia, la cel mai mic nivel din ultimii 68 de ani
Stellantis a prezentat în decembrie un plan de creştere a producţiei, dar se aşteaptă la o creştere abia din 2026, datorită lansării de noi modele.
Sindicatul FIM-CISL a declarat că Stellantis, care a fost creat în 2021 din fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA-Peugeot, din Franţa, a produs anul trecut 475.090 de vehicule în Italia, în scădere de la 751.384 în 2023.
Producţia de maşini, în special, a scăzut cu 46%, la cel mai redus nivel din 1956, în timp ce producţia de vehicule comerciale noi a scăzut cu 17%.
Stellantis nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
a fel ca ceilalţi producători europeni, al patrulea mare producător de maşini din lume se luptă cu cererea slabă, în special pentru vehiculele complet electrice, incertitudinea de reglementare şi concurenţa dură din China.
Citește și: Producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează
FIM-CISL a declarat că se va alătura unui protest planificat la Bruxelles de organizaţia de muncă IndustriALL Europe, pe 5 februarie, cu două săptămâni înainte ca Comisia Europeană să-şi prezinte ”acordul industrial curat”.
Liderul sindicatului, Ferdinando Uliano, a spus că este important să se revizuiască obiectivele UE pentru reducerea emisiilor de carbon ale vehiculelor, care urmează să intre în vigoare în 2025.
”Aceasta este o bătălie pentru Europa. Ţările singure pot doar să piardă”, a spus Uliano, vorbind despre criza cu care se confruntă industria auto europeană.
Stellantis operează cinci fabrici de maşini în Italia, plus o instalaţie pentru vehicule comerciale.
Citește și: Audi închide uzina istorică din Bruxelles, dar inaugurează o fabrică de mașini electrice în China
Producţia la uzina Mirafiori a grupului, din Torino, a scăzut cu 70% anul trecut. Doar uzina Maserati din Modena, inima ”văii auto” a Italiei, a avut rezultate mai proaste, cu o scădere de 79%.
”Suntem foarte îngrijoraţi pentru Maserati. Aşteptăm rapid un proiect clar şi detaliat pentru Maserati”, a spus Uliano.
Stellantis s-a angajat în decembrie să investească 2 miliarde de euro (2,1 miliarde de dolari) în Italia în 2025, pentru a produce modele noi la unele dintre fabricile sale din ţară.