Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 10.06.2024 - 11:37
Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel - Foto: caranddriver.com
Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel - Foto: captură ecran

Mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel, potrivit datelor unuia dintre cei mai mari brokeri de asigurări din Statele Unite.

SHARE

Costurile medii de reparație în cazul mașinilor electrice sunt considerabil mai mari decât pentru modelele echivalente cu motor termic. Și nu prețul bateriei e „problema”, în cazul avarierii acesteia, în general, mașina electrică fiind declarată direct daună totală economică de asigurători. 

Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel

Conform datelor broker-ului de asigurări Mitchell pe primele 3 luni din 2024, unul dintre cei mai mari din SUA, care procesează anual zeci de milioane de contracte cu peste 300 de societăți de asigurări și 20.000 de service-uri, mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel.

Citește și: Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice cu 50%: Vânzările au scăzut cu 46% în mai

Concret, în primul trimestru al anului, factura medie de reparații pentru o mașină electrică în SUA, inclusiv pentru modelele Tesla, a fost de 6.066 de dolari, adică cu 29% sau 1.363 de dolari mai mare decât cea pentru automobilele cu motoare cu ardere internă, conform Mitchell.

De asemenea, numărul șoferilor de automobile electrice care au avut nevoie de reparații a crescut dramatic în primul trimestru al acestui an, odată cu creșterea numărului de vehicule electrice de pe șosele.

Frecvența cererilor de despăgubire pentru reparații la mașinile electrice a fost de 2,26% în T1 2024, cu 40% mai mare decât în T1 2023.

Citește și: Prețuri-bombă, la piesele pentru Tesla Cybertruck: ștergător – 165$, parbriz – 1.900$, aripă – 550$

Principalul factor care face ca reparațiile la mașinile electrice să fie mult mai scumpe decât la vehiculele echivalente pe benzină și motorină este manopera.

Potrivit datelor Mitchell, numărul mediu de ore de manoperă care apare în estimările de reparații pentru mașinile electrice ale service-urilor este de 3,04 ore, în timp ce în cazul vehiculelor cu motoare termice media e de 1,66 ore. Adică, aproape dublu. Și, având în vedere că tariful mediu al manoperei în service-urile din depășește 100 de dolari pe oră, factura finală de reparații crește rapid.

Citește și: Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul

Alt factor important care crește costul mediu de reparație al mașinilor se referă la piesele de schimb „OEM”, originale (nu prea există piese after-market, deocamdată, n.red.) și la faptul că majoritatea pieselor mașinilor electrice nu pot fi reparate, ci trebuie înlocuite direct.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te