Ford cheamă în service aproape 35.000 de unități Mustang Mach-E, produse în 2021 și 2022 și echipate cu bateria cu autonomie extinsă, de 99 kWh, din cauza îngrijorărilor legate de faptul că mașina electrică poate pierde brusc putere în timpul condusului.
Recall-ul este a doua încercare a „Ovalului Albastru” de a rezolva o problemă legată de o componentă aflată în interiorul pachetului de baterii de înaltă tensiune al Mustang Mach-E, care poate ceda în timpul încărcării rapide în curent continuu (DC) sau când șoferul apasă în mod reperat, la podea, pedala de accelerație a mașinii, informează thedrive.com.
Prima dată, Ford a încercat să rezolve problema în 2022, cu o actualizare de software, în cadrul unei rechemări în service.
Update-ul a fost conceput să monitorizeze temperatura piesei afectate și să reducă puterea bateriei pentru a evita supraîncălzirea, dar operațiunea nu a rezolvat defectul. Proprietarii de Mustang Mach-E „Long Range” au raportat în continuare probleme, declanșând o investigație federală în SUA cu privire la eficacitatea remedierii.
Citește și: China dă șah constructorilor occidentali de mașini electrice. Limitează exporturile de grafit
"Încărcarea rapidă (DC) și evenimentele repetate de deschidere largă a pedalei de accelerație pot provoca supraîncălzirea contactorilor principali ai bateriei de înaltă tensiune", se arată în raportul de rechemare în service al NHTSA.
"Supraîncălzirea poate duce la formarea unui arc electric și la deformarea suprafețelor de contact electric, ceea ce poate duce la un contactor care nu se poate închide sau la un contactor care se închide prin sudură", se mai indică în raport.
Piesa defectă în cauză este cutia de „Junction Box”-ul (HVBJB) bateriei de înaltă tensiune, denumită și Bussed Electrical Center (BEC). Rolul său este de a "porni și opri" bateria de înaltă tensiune cu ajutorul unei serii de întrerupătoare electromecanice, numite contactoare. Ceea ce înseamnă că prin acest dispozitiv trece curentul electric pentru a alimenta motoarele electrice față și spate sau pentru a încărca bateria.
Citește și: Tesla, obligată să cheme în service 55.000 de mașini electrice Model X. Problema e legată de frâne
În cazul în care contactorii „BEC” se sudează și se închid în timpul conducerii din cauza supraîncălzirii, vehiculul va continua să funcționeze până la următorul ciclu de apăsare. Dar dacă aceștia sunt împiedicați să se închidă, vehiculul va pierde putere și se va opri.
Mustang-urile Mach-E produse începând cu luna mai 2022 nu mai au problema
Ford a rezolvat problema supraîncălzirii contactorilor „BEC” pentru Mustang-urile Mach-E produse începând cu luna mai 2022. A modificat designul defectuos al contactorului și a crescut suprafața de contact plană a contactorilor.
Recall-ul celor aproape 35.000 de mașini electrice Mustang Mach-E dă mari bătăi de cap service-urilor Ford.
Piesa se află în interiorul pachetului sigilat de baterii, ceea ce înseamnă că, pentru a înlocui doar piesa, pachetul de baterii de 1.300 de kilograme trebuie să fie scos din mașină și deschis pentru a avea acces la HVBJB (BEC). Un schimb de baterii de înaltă tensiune durează aproximativ 25 de ore în cazul unei înlocuiri în garanție.