OFICIAL Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 12.03.2025 - 15:23
Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)

Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, care a primit finanțări de peste 10 miliarde de euro pentru a pune „Bătrânul continent” pe harta marilor furnizori de acumulatori, a intrat oficial în faliment. Are 5.000 de angajați.

SHARE

Criza din industria auto, generată în principal de costurile enorme ale electrificării, face „victime” aproape în fiecare zi.

Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa nu a reușit să se salveze, deși a încercat încă din octombrie-noiembrie 2024, iar în februarie 2025 a ajuns la un acord pentru vânzarea diviziei sale de baterii destinate industriei grele către Scania.

Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost, UE elaborează un plan de subvenții. Include România

Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment

Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice (EV) văzut drept speranţa Europei pentru un producător autohton de baterii pentru mașini electrice, a anunțat miercuri, 12 martie 2025, că a inițiat procedura de faliment în Suedia, transmite Agerpres, citând Reuters.

În noiembrie, Northvolt a solicitat să intre sub protecția capitolului 11 din Legea falimentului din SUA, și a încercat să-și asigure fonduri care să-i permită să rezolve problemele persistente de producție la principala sa uzină din Suedia.

„Compania nu a reușit să-și asigure condițiile financiare necesare pentru a continua activitatea în actuala formă”, a precizat, într-un comunicat, Grupul care are peste 5.000 de angajați.

Citește și: Principalul rival al Tesla, în faliment. Capitalizarea a picat de la 30.000.000.000 $ la 63 MILIOANE

Europa spera ca Northvolt să reducă dependența producătorilor auto occidentali de rivalii din China, cum ar fi CATL și BYD.

Compania, care de la înființarea sa, în 2016, a obținut peste 10 miliarde de dolari în capital social, finanțare publică și privată, îi are printre cei mai mari acționari pe Volkswagen (21%) și Goldman Sachs (19%).

La 30 ianuarie 2025, datoria Grupului depășea opt miliarde de dolari. 

Citește și: Volkswagen, cel mai mare acţionar al producătorului de celule pentru baterii Northvolt este în impas

Problemele financiare ale Northvolt şi vânzările de active

Northvolt a fost considerat anul trecut unul dintre principalii candidaţi ai Europei pentru dominarea pieţei de baterii pentru vehicule electrice (EV), însă, în noiembrie 2023, compania a fost nevoită să ceară protecţie împotriva falimentului în SUA (Chapter 11), din cauza dificultăţilor în producţie şi a eşecurilor în atragerea de noi finanţări.

Vânzarea diviziei Northvolt Systems Industrial vine după alte cesionări de active către Norsk Hydro şi Volvo Cars, într-o încercare de reducere a proiectelor secundare şi de concentrare a resurselor pe uzina sa de baterii din nordul Suediei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te