În ciuda entuziasmului pentru mașinile electrice aflat la un nivel record, realitatea arată că tranziția energetică a parcului auto nu este lipsită de dificultăți. Clienții nu se îndreaptă către mașinile electrice atât de mult pe cât s-au așteptat și sperat politicienii și constructorii. Iar unii producători auto sunt chiar forțați să își revizuiască obiectivele și să ia în calcul din nou motoare pe benzină, de exemplu.
De asemenea, un studiu realizat în Danemarca arată că, la ora actuală, mai mult de jumătate dintre proprietari regretă decizia de a renunța la automobilele pe benzină sau motorină. Aceștia enumeră o serie de motive, iar printre principalele nemulțumiri se numără scumpirea curentului la stațiile de încărcare și infrastructura de încărcare deficitară.
Citește și: Adio, diesel! Ultima mașină Volvo cu motor pe motorină a părăsit linia de producție. Ajunge la muzeu
Peste 50% din șoferii de mașini electrice regretă că au făcut pasul
Un studiu făcut recent de start-up-ul danez Monta, specializat în gestionarea punctelor de încărcare pentru mașini electrice, arată că mai mult de jumătate dintre proprietarii de vehicule electrice regretă achiziția lor, informează autojournal.fr.
Concret, 54% dintre posesorii de mașini electrice intervievați de Monta au declarat că regretă decizia lor.
Principala problemă enunțată de aceștia este lipsa de claritate în ceea ce privește rețelele publice încărcare.
Proprietarii de vehicule electrice se plâng, în special, de lipsa totală de transparență în ceea ce privește costurile de încărcare, creșterea tarifelor și dezvoltarea încă deficitară a rețelelor de încărcare în foarte multe regiuni.
Citește și: VIDEO A fost lansat primul „smartphone pe 4 roți”. Mașina electrică Xiaomi SU7 pleacă de la 29.900$
Când vine vorba încărcarea la stațiile publice, șoferii de mașini electrice chestionați spun că lucrurile sunt nepermis de complicate. Trebuie să alegi între diferiți furnizori, cu abonamente plătite sau gratuite, care permit sau nu încărcarea la o anumită stație în baza unor aplicații dedicate.
Totodată, posesorii de mașini electrice care au participat la studiul Monta spun că o problemă este și faptul că nu știi niciodată cu adevărat cât te va costa reîncărcarea, din cauza lipsei de transparență și claritate în ceea ce privește tarifele, acestea variind mult în funcție de tipurile de abonamente, de pildă. Acest lucru se adaugă la dificultatea și complexitatea găsirii celui mai bun preț, fie prin intermediul sistemului de navigație al mașinii, fie prin intermediul unei aplicații terțe de smartphone.
Citește și: 3.000 de lucrători, concediați de Fiat din cauza electrificării mașinilor. Câți au „plecat” în 3 ani
Șoferii de mașini electrice spus că, înainte, când aveau mașini pe benzină sau motorină, erau obișnuiți să meargă la orice benzinărie, să vadă prețul afișat în mod clar și să plătească cu cardul de credit sau în numerar. Iar acest lucru imposibil cu o mașină electrică.
Prin urmare, posesorii de vehicule electrice chestionați de Monta spun că, pentru a facilita adoptarea rapidă, forțată, a mașinilor, ar fi înțelept ca autoritățile să intervină pentru a face ca utilizarea acestora să fie la fel de transparentă și de simplă ca alimentarea cu benzină sau motorină.