Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. A ajuns la volumul din iunie 2005

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.07.2024 - 11:48
Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. A ajuns la volumul din iunie 2005 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. A ajuns la volumul din iunie 2005 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. Procentual a crescut cu 62% față de iunie 2023. Dar, cifrele trebuie privite și în cheia timpului. Ca volum, abia a ajuns aproape la nivelul din iunie 2005.

SHARE

Vânzările de mașini noi în România își revin timid. După ce în primele 4 luni din 2024 piața auto a înregistrat o scădere de 0.7% comparativ cu perioada ianuarie-aprilie 2023, în mai 2024 înmatriculările de mașini noi au crescut cu 14,4% față de mai 2023, iar în iunie 2024 au „bubuit” cu 62% față de iunie 2023. 

Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. A ajuns la volumul din iunie 2005

Piața de automobile noi din România a ajuns pe plus în primul semestru din 2024, după ce s-a chinuit cu valori negative în primele luni. Creșterea procentuală „spectaculoasă”, pentru unii, este justificată de volumele mici. E ușor să crești cu 100% de la „1” la „2” și extrem de greu să crești cu „5%”, să spunem, de la „200.000” la „210.000”. 

Revenind la volume, înmatriculările de autoturisme noi în Romania au crescut în iunie 2024 cu 62,13% față de iunie 2023, atingând un volum de 21.358 unități, potrivit datelor ACAROM. 

Citește și: De ce își cumpără românii mașini și le repară pe „bordură”. La motoare, e bine. Ce spun serviceurile

Dacă analizăm însă istoricul datelor statistice, volumul de 21.358 de mașini noi înregistrate în iunie 2024 este mai mic decât cel din iunie 2005 (23.458 unități). Adică, matematic, piața auto din România stă mai prost decât acum 20 de ani. 

Apoi, pe primele șase luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 82.505 unități, acumulând o creștere de 12,03% față de aceeași perioadă din 2023, respectiv 60.472 unități. 

Citește și: „Barometrul sărăciei”: Românii și-au luat de 3 ori mai multe mașini second-hand decât noi în 2024

Prin urmare, dacă piața de mașini noi își păstrează cât de cât ritmul, anul 2024 s-ar putea încheia cu circa 180.000 unități. 

Mult, puțin? Potrivit datelor APIA, de exemplu, în 1998 au fost 115.580 unități, în 2004 au fost 145.120 unități, în 2005 au fost 215.532 unități, în 2018 au fost 158.268 unități, în 2019 au fost 161.562 unități, în 2020 au fost 125.000 unități, în 2021 au fost 119.000 unități, în 2022 au fost 129.328 unități și în 2023 au fost 144.611 unități. 

În paralel, cifrele de pe primul semestru din 2024 indică au creștere puternică a pieței de mașini second-hand.

În primele șase luni din 2024, înmatricularile de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 151.546 unități, un volum aproape dublu față de cel al automobilelor noi și  în crestere cu +22,76% fata de perioada similara din 2023, respectiv 123.443 unitati.

Ce mărci de mașini noi preferă românii în 2024 (primele 6 luni)

1. Dacia - 26.018 unități
2. Toyota - 7.088 unități
3. Renault - 5.811 unități
4. Skoda - 5.779 unități
5. Hyundai - 4.852 unități
6. volkswagen - 4.677 unități
7. Ford - 3.630 unități
8. Suzuki - 2.878 unitati
9. Mercedes - 2.695 unități
10. BMW - 2.505 unități

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te