Piața de mașini electrice din România continuă să se prăbușească: – 49,7%, în octombrie, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024. Per ansamblu, însă, înmatriculările de mașini noi au crescut timid, cu 1,6%, față de octombrie 2023.
Un „bunic” de 87 de ani al mașinilor FIAT a fost înmatriculat luna trecută la Iași.
Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice la 50% față de valoarea de anul trecut continuă. Vânzările au scăzut în martie cu 36%, în aprilie cu 18%, în mai cu 46% și în iunie, din nou, cu 46%.
Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. Procentual a crescut cu 62% față de iunie 2023. Dar, cifrele trebuie privite și în cheia timpului. Ca volum, abia a ajuns aproape la nivelul din iunie 2005.
Vânzările de mașini electrice merg prost în UE, pe fondul reducerii sau eliminării bonusurilor. Per total, în mai 2024, piața de mașini electrice a scăzut cu 12% la nivelul Uniunii. Cea mai mare piață auto din Europa, Germania, a căzut cu peste 30%.