Media de probleme la 100 de automobile calculată conform criteriior IQS 2020 este de 166. Sigur, probabil, studiul are și o componentă naționalistă puternică, nu mai puțin de șapte brand-uri americane performând mai bine decât media pieței americane, dar, cu siguranță ”sâmburele de adevăr” există: Dodge – 136 probleme, Chevrolet – 141 probleme, Ram – 141 probleme, Buick – 150 probleme, GMC – 151 probleme, Jeep – 155 probleme și Cadillac – 162 probleme. J.D. Power notează că rezultatele obținute de constrctorii din Detroit în 2020 sunt cele mai bune din istoria de 34 de ani a studiului în raport cu mărcile auto de import.
Mergând mai departe, merită subliniat faptul că modelele non-premium, de masă, ale producătorului coreean Kia sunt ”No. 1” în Statele Unite pentru al șaselea an consecutiv. Mai mult, de-a lungul timpului, Kia a primit mai multe premii „J.D. Power Awards for Initial Quality” decât orice altă marcă, din care două distincții consecutive. Succesul Kia în IQS se datorează modelelor Forte și Soul, incluse în primele 10 automobile de pe piața americană, și, de asemenea, performanțelor în segmentele din care fac parte a modelelor Forte (Compact Car), Sedona (Minivan), Sorento (Upper Midsize SUV) și Soul (Small SUV).
„Revenirea la numărul unu în industrie și situarea în topul studiului J.D. Power’s U.S. Initial Quality printre toate mărcile de masă pentru al șaselea an consecutiv este o onoare enormă și un apel pentru a continua să ne străduim să fim cei mai buni (...) Cu patru câștigători în segmentele din care au făcut parte și patru modele suplimentare clasate între primele trei în segmentele lor filozofia de brand Kia „Give It Everything” continuă să dea roade pe piața auto extrem de competitivă”, a declarat Sean Yoon, președinte și CEO al Kia Motors North America & Kia Motors America.
Dodge și Kia sunt urmate în IQS 2020 de Chevrolet și Ram, cu 141 de probleme la 100 de automobile. Iar prima marcă premium, Genesis (brand-ul premium al Hyundai), ocupă locul 4. Cea mai apreciată marcă europeană de clienții din SUA este Volkswagen, care ocupă poziția nouă în IQS 2020, cu 152 de probleme.
Top-ul mărcilor europene premium în IQS 2020 este condus de BMW (locul 19, 176 probleme). Mercedes e pe locul 29, cu 202 probleme, Volvo pe 30, cu 210 probleme, iar Audi pe 31, cu 225 probleme.
Tesla a fost evaluată în premieră în cadrul ”J.D. Power U.S. Initial Quality Study”, dar neoficial, în afara studiului, pentru că producătorul nu permite chestionarea clienților săi în 15 state americane. ”Totuși, am reușit să suficiente date de la proprietarii Tesla din celelalte 35 de state”, au anunțat oficialii J.D. Power.
Modelele Tesla au înregistrat un scor slab, de 250 de probleme la 100 de automobile, în comparație cu media IQS 2020 – 166 probleme.
J.D Power a anunțat că cele mai multe probleme raportate de proprietarii de automobile în cadrul studiului IQS 2020 au avut legătură cu sistemele de infotaintment ale mașinilor. Cele mai multe nemulțumiri (cca. 25%) s-au referit la sistemele de recunoaștere vocală, conectivitatea cu Android Auto și Apple CarPlay, funcționarea ecranelor sensibile la atingere, sistemele de navigație și conectarea diverselor dispozitive prin Bluetooth.