BMW Group, Ford Motor Company şi American Honda Motor Co. Inc. au anunţat încheierea un acord pentru a crea ChargeScape LLC, o nouă companie deţinută în mod egal care va crea o platformă unică, rentabilă, pentru a conecta companiile de utilităţi electrice, producătorii auto şi clienţii de automobile electrice interesaţi.
Oferind beneficii atât pentru clienţii de automobile electrice, cât şi pentru companiile de utilităţi electrice din SUA şi Canada, ChargeScape va debloca o valoare complet nouă pe care automobilele electrice o pot oferi reţelei electrice, permiţând în acelaşi timp clienţilor de maşini electrice să obţină beneficii financiare printr-o varietate de servicii de încărcare gestionată şi de partajare a energiei.
Încheierea tranzacţiei şi formarea ulterioară a ChargeScape sunt în aşteptarea aprobărilor de reglementare, estimându-se ca societatea să fie operaţională la începutul anului viitor.
Citește și: Peste 84.000 de români și-au pus panouri fotovoltaice și au devenit prosumatori. Rețeaua nu ține
Mașinile electrice, folosite pe post de baterii-tampon în rețelele de distribuție
Bazându-se pe ani de colaborare interprofesională OVGIP, platforma unică ChargeScape va elimina nevoia de integrări individuale între fiecare marcă de automobile şi fiecare companie de utilităţi electrice.
Platforma ChargeScape va oferi companiilor de utilităţi electrice acces la energia bateriei dintr-un număr mare de maşini electrice. Iar clienţii de automobile electrice participanţi vor avea potenţialul de a obţine beneficii financiare prin încărcarea la ore "prietenoase pentru reţea" prin programe flexibile şi configurabile.
Apoi, clienţii de automobile electrice vor avea oportunitatea de a avea un impact şi mai semnificativ prin partajarea energiei stocate în bateriile automobilelor lor electrice cu reţeaua în perioadele de vârf prin intermediul aplicaţiilor „Vehicle-to-Grid” (V2G).
Citește și: Puterea panourilor fotovoltaice a bubuit în 2022 la nivel global. Ungaria în Top 25, România nu
ChargeScape va permite utilizarea inteligentă a bateriilor automobilelor electrice conectate prin furnizarea în siguranţă a datelor de energie către companiile de utilităţi electrice şi către operatorii de sistem, cum ar fi răspunsul la cererea agregată, alinierea încărcării şi a utilizării bateriilor maşinilor electrice cu programul din afara orelor de vârf, cu costuri reduse şi disponibilitatea energiei din resurse regenerabile.
Datorită integrării eficiente cu producătorii de automobile participanţi şi anticipării nivelurilor ridicate de înscriere a clienţilor de automobile electrice, se aşteaptă ca aceste servicii energetice să fie un beneficiu operaţional şi rentabil pentru companiile de utilităţi electrice.
Dezvoltarea acestui proiect vine într-un moment în care vânzările de automobile electrice şi infrastructura cresc rapid, aducând noi oportunităţi de a aborda provocările pentru reţeaua electrică. Mai multe automobile electrice pe drum înseamnă o cerere crescută de energie electrică pentru companiile de utilităţi în vederea încărcării. ChargeScape îşi propune să ofere servicii de management al energiei pentru a ajuta la susţinerea rezilienţei reţelei, vizând totodată viitorul capacităţilor V2G de care vor beneficia atât clienţii de automobile electrice, cât şi companiile de utilităţi electrice.
Citește și: Coadă la priză? 20 de mașini electrice se bat pe un punct de încărcare public în România
În plus, ChargeScape va juca un rol decarbonizarea reţelei. Eforturile companiei vor reduce amprenta de carbon personală a clienţilor de automobile electrice prin utilizarea energiei electrice care provine din surse de energie regenerabilă, cum ar fi cea eoliană sau solară. În timp ce integrarea perfectă între clienţii de automobile electrice şi companiile de utilităţi va fi cheia succesului în managementul energiei. În acelaşi timp, clienţii participanţi vor rămâne întotdeauna în control asupra deciziilor lor privind încărcarea şi energia.
"Fiabilitatea şi dezvoltarea durabilă ale reţelei electrice sunt fundamentul unui viitor cu automobile electrice", a declarat Thomas Ruemenapp, vicepreşedinte pentru Inginerie, BMW of North America, LLC.
"ChargeScape îşi propune să accelereze extinderea soluţiilor de încărcare inteligentă şi vehicle-to-everything în toată ţara, sporind în acelaşi timp beneficiile clienţilor, susţinând stabilitatea reţelei şi contribuind la maximizarea utilizării energiei regenerabile. Suntem mândri să fim un membru fondator al ChargeScape şi aşteptăm cu nerăbdare oportunităţile pe care le va crea această colaborare", a explicat Thomas Ruemenapp.
"Automobilele electrice deblochează beneficii cu totul noi pentru clienţi, care pot economisi bani, în timp ce susţin rezilienţa reţelei şi cresc utilizarea de energie curată şi regenerabilă", a declarat Bill Crider, director global al serviciilor de încărcare şi energie, Ford Motor Company.
"ChargeScape va contribui la accelerarea adevăratului potenţial al revoluţiei automobilelor electrice, oferind beneficii semnificative atât companiilor de utilităţi, cât şi clienţilor de maşini electrice prin servicii vehicle-to-grid inteligente", a subliniat Bill Crider.
"În timp ce Honda încearcă să îşi atingă obiectivul global de neutralitate a emisiilor de carbon, ne bazăm pe această platformă pentru a crea o nouă valoare pentru clienţii noştri, conectând automobilele electrice la companiile de utilităţi electrice, consolidând resursele reţelei şi reducând emisiile de CO₂", a declarat Jay Joseph, vicepreşedinte pentru Dezvoltare Durabilă & Dezvoltarea Afacerilor, American Honda Motor Co., Inc.
"În vreme ce producătorii de automobile accelerează către viitorul electrificat, trebuie să găsim soluţii precum ChargeScape care să permită tuturor părţilor interesate să lucreze împreună pentru binele clienţilor noştri, al societăţii şi al industriei noastre, permiţând o mai mare utilizare a energiei regenerabile pentru şi din mobilitate", a adăugat acesta.