Februarie 2022 a fost cea mai proastă lună februarie pentru înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană din istorie.
Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în luna februarie 2022, înmatricularile de autoturisme noi în Uniunea Europeana au scăzut cu 6.7% față de februarie 2021, atingând un minim istoric de 719.465 unități.
Apoi, în total, în primele două luni din 2022, în UE au fost înmatriculate 1.401.960 de mașini noi, ceea ce se traduce prontr-o scădere cu 6.4% față de perioada similară din 2021. Iar piața UE + EFTA + UK a scăzut cu 3,9%, până la 1.626.350 unități.
Evoluția înmatriculărilor de automobile noi în ultimele luni
Doar 9 din cele 26 de țări UE, pe plus. România, record de creștere procentuală
La nivelul UE, în ianuarie și februarie 2022 au fost înmatriculate 1.401.960 autoturisme noi. Și doar 8 din cele 26 de state membre au fost pe plus față de 2021: Bulgaria (+16%), Cipru (+27,4%), Cehia (+3,4%), Germania (+5,6%), Letonia (+11%), Portugalia (+16,7%), România (+39,2%), Slovacia (+32,6%) și Spania (+4,2%).
Prin urmare, merită subliniat că România a început anul 2022 cu o creștere procentuală record. Sigur, în imaginea de ansamblu, cele 17.953 de mașini noi înregistrate în țara noastră par o picătură de apă într-un lac, topul țărilor UE cu cele mai mari volume find condus de Germania (384.624 unități), Italia (218.716 unități) și Franța (218.282 unități).
Altfel, recordul absolut de creștere procentuală a fost marcat de Islanda, +50%, până la 1.700 unități. Iar piața auto din Marea Britanie a crescut cu 23%, până la 174.081 unități, în primele două luni din 2022.
Top-ul constructorilor auto, în ianuarie și februarie 2022, în Europa
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa (UE + EFTA + UK) aparțin Grupului VW - 399.173 unitati, în scadere cu 7.8% față de aceeași perioadă din 2021.
Pe cea de-a doua treaptă a podiumului stă Grupul Stelantis, cu 320.662 unitati, în scădere cu 15.1%. Iar pe trei se află Hyundai/Kia, cu 160.947 unitati, în creștere cu 30.5%.
Grupul Renault ocupă poziția patru, cu 147.864 unitati, în scădere cu 2.4% (din care Dacia: 63.294 unitati, în creștere cu 16.4%, față de ianuarie-februarie 2021).
Înmatriculările Ford au reprezentat in ian-feb 2022 un numar de 75.976 unitati, în scădere cu 14% fata primele două luni din 2021.
Cea mai puternică creștere procentuală la început de an a fost revendicată în Europa de producătorul japonez Honda: +59,2% (11.173 unități). Brand-ul Alpine a „explodat”, e adevărat (+81.9%), dar cu un volum de 302 unități.
Iar cea mai notabilă creștere la nivel de grup aparține Hyundai/Kia: +30,5% (+32% Kia, +28,8% Hyundai), în ianuarie-februarie 2022, până la o cotă de piață de 9,9% și 160,947 de mașini noi înregistrate.
Kia a atins o cotă de piață de 4.9% în Europa în luna februarie 2022, în creștere cu 1.2% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor ACEA. Rezultatele au evidențiat și un început de an puternic, în care cota de piață Kia a crescut cu 1.4%, ajungând la o valoare impresionantă de 5.3% în primele două luni ale anului.
Înmatriculările auto Kia pe piețele UE + EFTA + UK au ajuns luna trecută la 39.149 de unități, o creștere cu 24.8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Kia a vândut până acum un total de 86.286 de automobile în 2022, o creștere de 32%, evidențiind succesul continuu al mărcii Kia în regiunea europeană.
Performanța Kia contrastează cu piața generală de automobile noi, care a scăzut cu 6.7% în februarie 2022 - cea mai slabă lună februarie în ceea ce privește volumele de vânzări de la începutul arhivei înregistrărilor ACEA.