În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.08.2024 - 18:57
În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei? - Foto: pexels.com/Ahmed ツ - Imagine cu rol ilustrativ
În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei? - Foto: pexels.com/Ahmed ツ - Imagine cu rol ilustrativ

În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? Pe Valea Prahovei se are în vedere proiectarea unei lucrări de artă care să permită unui eventual „TGV” să ruleze cu o viteză de până la 200 km/h.

SHARE

Primul tren de mare viteză din Europa, botezat TGV (Train à Grande Vitesse), a fost lansat în Franța, în 1981, pe ruta Paris - Lyon.

Apoi, rețeaua TGV a fost dezvoltată progresiv pentru a asigura un serviciu regulat între principalele orașe din Franța și a înlocuit în mare măsură avionul între acestea, datorită timpului de parcurs mai mic, mai ales pe parcursuri mai mici de 3 ore.

Iar până în zilele noastre rețele de trenuri de mare viteză au împânzit majoritatea statelor din vestul Europei. 

Citește și: VIDEO Povestea tunelurilor abandonate care leagă Argeșul de Vâlcea pe sub munți. Nu sunt „dacice”

În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei?

Infrastructura feroviară din România este mult în urmă, însă. Doar pe câteva tronsoane din întreaga țară trenurile de pasageri „zboară” cu până la 160 km/h și se lucrează la modernizarea altor câtorva. În rest, viteza medie comercială a trenurilor de pasageri a fost de 45,6 km/h în 2023, conform datelor CFR Călători. 

CFR Infrastructură anunță, însă, că, în 2025, ar putea începe proiectarea unui prim tunel de cale ferată care să permită trenurilor să ruleze și cu peste 200 km/h. Acesta se va afla între Brașov și Predeal și va avea o lungime de 9,87 km.

Citește și: VIDEO Magistrala de 1.780.000.000 lei pe care trenurile „zboară” cu 160 km/h, întârziată 6-7 ani

„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au explicat reprezentanții CFR SA necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră, pentru Economica.net.

„Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă.

Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, a explicat CFR Infrastructură.

Citește și: VIDEO Trenul „zboară” cu 20 km/h între Timișoara și Cenad. Linia va fi reabilitată după 120 de ani

Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite.

După modernizarea căii ferate între Brașov și Predeal, călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute, potrivit estimărilor. În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te