BMW, în Top 10 mărci, în România, în 2021. iX3 și strategia pentru viitor

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.04.2021 - 20:24
BMW iX3 și strategia pentru viitor. / Foto: BMW

În primele trei luni ale anului, în România au fost înmatriculate 20.762 de mașini noi, în scădere cu 25.79% față de același interval din 2020. Iar martie românii au înmatriculat 7.861 de mașini noi (+18.14%, față de martie 2020, luna în care a debutat pandemia de COVID).

SHARE

Criză, pandemie, dar în Top 10 mărci preferate de români în 2021 se află două brand-uri premium, BMW pe locul opt (939 unități) și Mercedes pe locul nouă (810 unități). Bineînțeles, Dacia continuă să fie lider, cu 3.830 unități înmatriculate, și Ford se află pe locul doi, cu 1.905 unități, SUV-ulețul Puma făcut la Craiova critalizându-se, ușor, ușor, într-un best seller.

Pe ultima treaptă a podiumului s-a poziționat Toyota (1.882 unități), iar Hyundai e pe patru (1.844 unități). Urmează Skoda (1.767 unități), Volkswagen (1.548 unități) și Renault (1.049 unități). Iar pe locul zece stă Suzuki, cu 809 unități, conform datelor ACAROM.

Cum BMW se menține în Top 10 de la începutul anului și, alături de întreaga piață, trece printr-o transformare majoră odată cu electrificarea, iar, de curând, a lansat în România modelul BMW iX3, primul SUV 100% electric bavarez, și urmează i4, echivalentul electric al Seriei 4, Dr. Josef Reiter, directorul general BMW Group România, a încercat să explice evoluția și strategia mărcii pentru viitor.

Citește și:

TEST BMW iX3 - Tranziție de succes

O gamă mai flexibilă, dezvoltată conform filosofiei „Power of Choice”

BMW iX3 marchează o transformare majoră în portofoliul BMW - o gamă mai flexibilă, dezvoltată conform filosofiei "Power of Choice". „Aceasta înseamnă că în viitor, pe aceeaşi linie de fabricaţie, sub aceeaşi caroserie, vor fi construite modele cu orice sistem de propulsie - motoare cu ardere internă, cu sistem mild-hybrid 48V, plug-in hybrid sau electric. Pe de-o parte, aceasta înseamnă că orice client poate să găsească soluţia potrivită pentru nevoile sale în portofoliul BMW. În acelaşi timp, "Power of Choice", cu linii de fabricaţie flexibile, asigură că BMW Group se poate adapta la transformarea treptată a electrificării, cu schimbări neuniforme pe pieţele globale”, a explicat Josef Reiter.

„Obiectivul principal nu este electrificarea, ci asigurarea celui mai curat, mai verde automobil de pe piaţă”, a subliniat Reiter, adăugând că „dezvoltarea durabilă merge mult mai departe de a oferi un automobil cu emisii locale zero. BMW Group se preocupă atent de modul în care automobilele sunt fabricate, chiar şi dincolo de procesele proprii de producţie, până la procurarea materiei prime precum oţel, aluminiu, litiu sau cobalt, totul pentru a asigura un ciclu de viaţă cu adevărat durabil. În aceeaşi măsură, reciclarea şi reutilizarea materiei prime este o preocupare atentă”.

Citește și:

TEST BMW M440i xDrive - Filosofia coupé-ului

25 de modele electrificate, în următorii doi ani

„BMW iX3 începe noul capitol în extinderea electrificării, cu BMW iX şi BMWi4 care vor veni pe piaţă tot în 2021. În următorii doi ani vom oferi 25 de modele electrificate, electrice şi plug-in hybrid (...) Tot procesul nostru de producţie este conceput să fie sustenabil. Astăzi, BMW Group este unul dintre cei mai buni performeri în dezvoltarea durabilă din industria auto, cu numeroase premii, precum Dow Jones Sustainability Index.

BMW a fost prima companie auto care a avut un om dedicat pe probleme de mediu la nivel de management, încă din 1972. În acelaşi an am avut primul nostru proiect de maşină electrică, folosit la Jocurile Olimpice de la München.Din 2020, am definit sustenabilitatea ca unul dintre obiectivele noastre principale şi analizăm şi mai în detaliu cum putem să construim maşinile noastre: protecţia mediului este acum un criteriu important. De la alegerea furnizorilor din toată lumea până la fiecare detaliu din maşinile noastre, toate trebuie să fie conform cu aşteptările noastre în ce priveşte sustenabilitatea.De unde vin aluminiul şi oţelul pentru maşinile noastre? Tocmai am început să folosim aluminiu topit cu ajutorul energiei solare. La fel şi litiu şi cobalt. De unde vin? Ce nave şi camioane sunt folosite pentru transport? Şi dacă tot vorbim despre detalii importante: încă din 2020, toate fabricile noastre folosesc exclusiv energie verde!

Iar rezultatele confirmă importanţa acestei strategii. BMW Group a redus consumul de energie pe automobil produs cu 40% şi emisiile de CO2 cu 70% din 2006 şi până acum. Emisiile de CO2 generate de flota din Europa au fost reduse cu mai mult de 40% între 1995 şi 2019”, mai spune Josef Reiter.

De unde vine energia din baterii? E din cărbune sau solară?

România are un mix energetic bun, cu o amprentă redusă de carbon, mai mică decât media europeană. Limitările sunt în acest moment la infrastructura de încărcare. Aici trebuie să facem progrese mai bune în viitor pentru a susţine electrificarea.

Dezvoltarea durabilă este un mod de gândire cu care ne mândrim, la fel cum este şi faptul că am reuşit să dăm oamenilor puterea de a alege. BMW X3, de exemplu, poate fi ales cu motoriză pe benzină și diesel performante și eficiente, cu sistem mild-hybrid 48V, plug-in hybrid sau, acum, propulsie pur electrică.

De asemenea, iX3 vine și cu o nouă filosofie de echipare, fiind disponibil în două variante, Inspiring, de bază, sau Impressive. „Cu aceste variante oferim foarte multe echipamente standard, inclusiv sisteme inteligente precum condus semiautonom sau dotări cool, precum Concierge Services”, a punctat Reiter.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te