Mașinile grele sunt un pericol pentru infrastructură. Un studiu al Universității din Edinburgh avertizează că o uzură cu 20-40% mai rapidă. Camioanele cu o greutate de până la 40 de tone nu sunt neobișnuite.
În multe parcări, însă, lucrurile stau diferit. Adesea, limita de greutate este de 2 sau 2,5 tone. Clădirile mai vechi nu mai pot rezista la efortul cauzat de mașinile electrice grele.
Drumurile se uzează cu 40% mai repede iar podurile se prăbușesc. Legătura cu mașinile electrice
Astfel, vor fi consecințe costisitoare pentru proprietarii de mașini electrice.
Oricine își parchează mașina electrică într-un garaj care nu permite greutatea acesteia va fi amendat. În Germania limita este și mai mică – 2,8 tone. Pe de altă parte, cei care au construit parcările spun că sunt sigure. Însă trebuie verificate periodic.
Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost. Constructorii revin la benzină și fac promoții
Cea mai vândută mașină electrică din Austria, Tesla Model Y, cântărește puțin sub 2,5 tone. E-SUV-urile precum Mercedes EQS sau Audi SQ8 e-tron cântăresc chiar și până la 3,3 tone.
În comparație, motoarele clasice cu ardere sunt semnificativ mai ușoare. Un motor pe benzină sau diesel cântărește în medie între 1 și 2 tone.
Foto: Freepik.com - rol ilustrativ
Citește și: Când vor putea mașinile electrice să se încarce în 10 minute și să aibă autonomie de 800 km. E sigur
Industria auto caută deja materiale mai ușoare și baterii mai eficiente. Viitorul mobilității nu va fi doar electric, ci și mai ușor, scrie experss.at.
Citește și: Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel
Experții ASFINAG, susțin că drumurile și autostrăzile din această țară sunt proiectate pentru greutăți mult mai mari. Astfel că acestea nu vor avea probleme să susțină greutatea mașinilor electrice sau a suv-urilor.