Din primăvara anului 2024, Stellantis va produce Leapmotor T03, un concurent direct pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană la ora actuală, la uzina sa din Tychy, Polonia. Această decizie compensează închiderea planificată a producției de Fiat 500 Hybrid în această fabrică și marchează lansarea societății mixte create de cele două grupuri.
Citește și: VIDEO Dacia Spring, schimbată major. Mașina electrică are „V2L”. Poate face cafele sau grătar
Prima mașină electrică care amenință Dacia Spring e tot chinezească, dar se va face în Polonia
Constructorii auto europeni caută soluții la amenințarea mașinilor electrice chinezești. În timp ce cota de piață câștigată de chinezi în Europa rămâne marginală deocamdată, prețurile agresive și calitatea îmbunătățită a mașinilor lor electrice vor lovi dur în cele din urmă hegemonia producătorilor tradiționali, atât la nivel internațional, cât și la nivel național, dacă aceștia din urmă nu găsesc soluții pentru a rămâne competitivi.
Iar Grupul Stellantis se pare că a preluat inițiativa. La sfârșitul lunii octombrie 2023, acesta a anunțat că a devenit oficial acționar cu 20% în cadrul producătorului chinez Leapmotor, în schimbul unei investiții de 1,5 miliarde de euro. Acest parteneriat strategic va avea ca rezultat inițial asamblarea automobilului de oraș T03 la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, unde va înceta în curând producția modelului Fiat 500 Hybrid.
Citește și: VIDEO Citroën ë-C3, prima mașină electrică făcută în Europa care dă șah Daciei Spring: 23.300 €
Parteneriatul dintre Stellantis și Leapmotor implică mai mult decât o simplă participație. În timp ce Stellantis obține două locuri în consiliul de administrație al producătorului chinez, crearea unei societăți mixte denumite "Leapmotor International", administrată în proporție de 51/49 de către Stellantis, este menită să creeze o interacțiune reală între cei doi actori.
Stellantis va deține drepturile exclusive de fabricare, export și vânzare a produselor Leapmotor în afara Chinei. Acest lucru va permite grupului să ocolească un eventual blocaj al exporturilor de automobile chinezești, în cazul în care Uniunea Europeană ar lua o astfel de decizie, potrivit largus.fr.
Leapmotor T03, concurent direct pentru Dacia Spring
După coupe-ul electric cu două uși S01, lansat în iunie 2019, T03 este al doilea model creat de firma chineză fondată în 2015.
Mașina electrică de oraș Leapmotor T03, prima mașină a constructorului chinez care va ajunge în Europa, se bazează pe platforma modulară Heracles.
Cu bateria sa de 41,3 kWh litiu-fosfat de fier-fosfat (LFP) fabricată de compania chineză CATL, T03 se mândrește cu o autonomie oficială de până la 280 km în ciclul mixt WLTP.
În ciuda calităților sale rutiere perfectibile și a lungimii sale de doar 3,62 m (ca idee, Dacia Spring facelift are 3,701 metru lungime), T03 este o mașină versatilă datorită motorului său electric cu o putere de 109 CP (Dacia Spring facelift e oferită în două versiuni de putere, 45 CP și 65 CP).
La ora actuală, modelul Leapmotor T03 este importat din China și distribuit, de exemplu, în Franța, prin intermediul importatorului SN Diffusion, care o vinde la prețul de 23.490 de euro.
Asamblarea la Tychy ar putea permite T03 să își reducă prețul și chiar să beneficieze de bonusul de mediu, care, în Franța, nu se mai acordă vehiculelor electrice din China. Acest lucru i-ar permite să concureze direct cu Dacia Spring și cu noul Citroën ë-C3.