În august 2021, au fost înmatriculate doar 713.714 automobile noi pe cele 26 de piețe europene monitorizate de Jato Dynamics, cel mai mic volum atins în luna august din 2014 până în prezent.
Cu toate acestea, la opt luni, piața auto europeană este pe plus în comparație cu aceeași perioadă din 2020, anul lockdown-urilor, cu 8.095.419 mașini înmatriculate în 2021, față de 7.192.839 în 2020.
Citește și: Dictatura electrificată. Conceptele viiitorului în industria auto
Electrificate – 21%, Diesel – 20%
În ciuda dificultăților din piață, vânzările de mașini electrificate continuă să crească sănătos și, chiar, să seteze borne istorice. În premieră, în august 2021, cota de piață a mașinilor electrice și plug-in hybrid a depășit-o pe cea a mașinilor cu motoare diesel: 21% vs. 20%. Iar 56% dintre europeni au optat pentru o mașină nouă pe benzină.
Concret, pe piața europeană au intrat 151.737 automobile electrice și plug-in hybrid în august 2021, cu 61% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Iar în intervalul ianuarie – august, volumul de electrificate a urcat la 1,32 milioane de unități, conform datelor Jato Dybamics. Bineînțeles, în mare parte, „boom”-ul este explicat de incentivele și facilitățile oferite de statele europene pentru așa-zisele „automobile verzi”.
Citește și: Pedelec, un nou cuvânt în DEX-ul mobilității
Cele mai căutate mașini 100% electrice (BEV) în august 2021 au fost Volkswagen ID.3, Tesla Model 3 și Volkswagen ID.4. Interesant, deși de-abia au fost lansate, modelele Ford Mustang Mach-e și Tesla Model Y au intrat direct în „Top 10 mașini electrice”, pe locurile 5 și 8.
În ceea ce privește mașinile plug-in hybrid (PHEV), europenii s-au înghesuit în august 2021 la Ford Kuga, Mercedes GLC și BMW Seria 3.
Pe piața mașinilor convenționale (ICE), pentru a doua lună consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model în Europa. „Podiumul” a fost completat în august 2021 de Volkswagen Golf și Toyota Yaris. Iar SUV-ul Dacia Duster a ocupat locul 4. De asemenea, în „Top 10”, pe poziția a 10-a, a intrat și Ford Puma, model ce se fabrică exclusiv la Ford Craiova.