Concret, conform proiectului pus în dezbatere publică de Ministerul Mediului, prima de casare a unui „cazan” va crește de la 6.000 de lei la 7.000 de lei prin Rabla 2023, așa cum a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna, încă din luna ianuarie.
„În cadrul Programului Rabla clasic, care oferă acel bonus pentru casarea maşinilor vechi şi posibilitatea de cumpărare de maşini clasice, cu motorizare clasică noi, avem bugetul pentru a asigura o creştere cu 15% a primei de casare, aşa cum şi dumneavoastră aţi discutat la 'Dacia', cu ocazia vizitei pe care aţi efectuat-o. Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023", a explicat Tanczos Barna.
Citește și: Cum poți lua bani de la guvern pentru mașinile vechi fără să îți iei una nouă
Apoi, ca și în 2022, prin Rabla 2023 vor putea fi casate două mașini vechi pentru achiziționarea uneia noi, prima crescând în acest caz la 10.000 de lei.
De asemenea, și în cadrul programului Rabla 2023 vor putea fi cumulate diferite ecobonusuri:
- reducerea emisiilor pentru acordarea primei de casare la maximum 155 g CO2/km (WLTP)
- stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 300.000 lei
- eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere
- modificarea valabilităţii Notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile
Cum obții reducerea maximă prin Rabla 2023: 3.500 euro, pentru o mașină (și) cu motor termic
Subvenția de 10.000 € pentru mașini electrice, prin Rabla Plus, nu va mai fi pentru toate modelele
Ce înseamnă introducerea acestui prag? Pe scurt, o segmentare artificială a pieței. Adică, de exemplu, cine optează pentru cea mai ieftină electrică de pe piață, Dacia Spring, poate să ia mașina cu circa 10.400 de euro, scăzând ecobonusul Rabla Plus din prețul de bază de 20.800 de euro.
Cine vrea, însă, un Mercedes EQC, un Ford Mustang Mach-E sau un Audi Q4 e-tron, de pildă, trebuie să opteze pentru versiunile standard sau trebuie să fie foarte atent la ce opțiuni alege, pentru ca prețul final al mașinii să nu sară de 75.000 de euro, TVA inclusă.