Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.03.2023 - 10:23
Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere  - Foto: Profimedia Images
Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere - Foto: Profimedia Images
Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat. - Foto: Inquam Photos / George Călin
Rabla 2023: Cum îți poți lua mașină nouă, cu motor termic, cu până la 3.500 € reducere de la stat. - Foto: Inquam Photos / George Călin

Rabla 2023 nu a început. Încă se coace în laboratoarele Guvernului. Dar, dacă modificările propuse de Ministerul Mediului și AFM vor fi aprobate, cine va alege corect termenii ecuației bonusurilor poate obține o reducere de până la 3.500 € pentru o mașină cu motor termic.

SHARE

Concret, conform proiectului pus în dezbatere publică de Ministerul Mediului, prima de casare a unui „cazan” va crește de la 6.000 de lei la 7.000 de lei prin Rabla 2023, așa cum a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna, încă din luna ianuarie.

„În cadrul Programului Rabla clasic, care oferă acel bonus pentru casarea maşinilor vechi şi posibilitatea de cumpărare de maşini clasice, cu motorizare clasică noi, avem bugetul pentru a asigura o creştere cu 15% a primei de casare, aşa cum şi dumneavoastră aţi discutat la 'Dacia', cu ocazia vizitei pe care aţi efectuat-o. Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023", a explicat Tanczos Barna.

Citește și: Cum poți lua bani de la guvern pentru mașinile vechi fără să îți iei una nouă

Apoi, ca și în 2022, prin Rabla 2023 vor putea fi casate două mașini vechi pentru achiziționarea uneia noi, prima crescând în acest caz la 10.000 de lei. 

De asemenea, și în cadrul programului Rabla 2023 vor putea fi cumulate diferite ecobonusuri:

- 1.500 de lei, pentru o mașină nouă cu emisii poluante de maximum 100 g CO2/km (WLTP)
- 1.500 de lei, pentru mașinile pe GPL (Gaz Natural Lichefiat) sau GNC (Gaz Natural Comprimat).
- 3.000 de lei, pentru mașinile cu sistem de propulsie hybrid
- 1.500 de lei, pentru casarea unui „cazan” cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și cu normă de poluare Euro 3 sau inferioară.
 
Modificări propuse pentru Rabla 2023:

- reducerea emisiilor pentru acordarea primei de casare la maximum 155 g CO2/km (WLTP)

- stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 300.000 lei

- eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere

- modificarea valabilităţii Notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile

Cum obții reducerea maximă prin Rabla 2023: 3.500 euro, pentru o mașină (și) cu motor termic

Pentru a lua statului toți banii oferiți prin Rabla 2023, trebuie să casezi două mașini. Obții 10.000 de lei.
 
Apoi, dacă ai grijă ca vechiturile să aibă peste 15 ani și normă de poluare de la Euro 3 în jos, mai iei 3.000 de lei. Ai ajuns la 13.000 de lei.
 
Alegi o mașină nouă cu sistem de propulsie hybrid, adaugi încă 3.000 de lei și ajungi la 16.000 de lei reducere.
 
Iar dacă mașina nouă hybrid are emisii poluante de maximum 100 g CO2/km (WLTP), pui și ecobonusul 1.500 de lei și atingi prima maximă Rabla 2023 în valoare de 17.500 de lei.
 
Adică, 3.500 de euro, la un curs leu/euro de 5 lei. 

Subvenția de 10.000 € pentru mașini electrice, prin Rabla Plus, nu va mai fi pentru toate modelele

Așa cum a anunțat Newsweek încă de pe 1 februarie 2023, Ministerul Mediului și AFM iau în calcul modificarea programului Rabla Plus 2023, de stimulare a achiziționării de mașini electrice, prin introducerea unui prag de preț de maximum 75.000 de euro, TVA inclusă, pentru acordarea primei de aproape 10.000 de euro.

Ce înseamnă introducerea acestui prag? Pe scurt, o segmentare artificială a pieței. Adică, de exemplu, cine optează pentru cea mai ieftină electrică de pe piață, Dacia Spring, poate să ia mașina cu circa 10.400 de euro, scăzând ecobonusul Rabla Plus din prețul de bază de 20.800 de euro.

Cine vrea, însă, un Mercedes EQC, un Ford Mustang Mach-E sau un Audi Q4 e-tron, de pildă, trebuie să opteze pentru versiunile standard sau trebuie să fie foarte atent la ce opțiuni alege, pentru ca prețul final al mașinii să nu sară de 75.000 de euro, TVA inclusă. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te