Nikola a rechemat de pe piaţă toate camioanele electrice pe care le-a livrat până în prezent şi a suspendat vânzările, după ce o investigaţie asupra unor incendii produse recent a găsit drept cauză o scurgere de lichid de răcire în interiorul unui acumulator, transmite News.ro, citând Reuters.
Unul dintre camioanele Nikola investigate s-a reaprins singur, după circa o lună, în curtea în care era parcat.
Vineri, 11 august, Nikola le-a cerut clienţilor şi dealerilor camioanelor sale electrice Tre să ia imediat anumite măsuri de siguranţă, inclusiv să ia în considerare parcarea lor în exterior.
Acţiunile Nikola au scăzut cu până la 5,6% după încheierea bursei.
Citește și: ElectricGate? Tesla a programat mașinile electrice să mintă, să afișeze o autonomie mai mare
Producătorul de camioane electrice Nikola a oprit vânzările și recheamă toate vehiculele vândute
În prezent există pe piaţă un total de 209 de camioane electrice produse de Nikola, la dealeri şi clienţi, iar compania recheamă acele vehicule şi este în curs de a contacta toate părţile, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al lui Nikola.
Concluziile preliminare ale anchetei efectuate de un investigator terţ au fost coroborate joi, 10 august, cu un ”incident termic minor”, la un acumulator de pe un camion parcat pentru validare tehnică, a spus compania, adăugând că nimeni nu a fost rănit.
”Este puţin probabil ca o faptă răuvoitoare sau alţi factori externi să fi cauzat incidentul”, a spus Nikola într-un comunicat, adăugând că se depun eforturi pentru a oferi un remediu.
Compania a spus inițial că suspectează o faptă răuvoitoare, atunci când a început o investigaţie în iunie, după ce camioane de la sediul său din Phoenix, Arizona, au luat foc.
Citește și: VIDEO Prima limuzină blindată 100% electrică din lume e mult mai lentă decât versiunea pe benzină
Un camion avariat, păstrat la fabrica din Phoenix pentru monitorizare, s-a reaprins luna trecută.
Investigaţiile interne ale echipelor de securitate şi inginerie ale lui Nikola indică o singură componentă de la furnizor din pachetul de baterii ca sursă probabilă a scurgerii de lichid de răcire care a provocat incendiul vehiculelor, a spus compania.
Luptându-se cu blocajele lanţului de aprovizionare şi cu cererea mai slabă, Nikola a decis să mai producă camioane electrice doar pe comandă şi să se concentreze pe camioanele pe pile de combustibil cu hidrogen.
Nikola l-a numit pe 4 august pe preşedintele Stephen Girsky, un fost director general al General Motors, ca director general, al patrulea în patru ani.
Compania a semnalat ”îndoieli substanţiale” cu privire la capacitatea sa de a-şi continua activitatea în următoarele 12 luni, reiterând avertismentul pentru a treia oară din februarie, în timp ce aşteaptă capital suplimentar ”critic”.