Grupul Stellantis, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, care reunește mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall, se clatină din toate încheieturile, din cauza crizei din industria auto, generată de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime și a energiei.
După ce Stellantis a oprit temporar, de mai multe ori, producția pe linia de mașini electrice Fiat 500 de la Mirafiori, Italia, din cauza cererii scăzute, a anunțat că 1.100 de angajați vor fi dați afară de la fabrica Jeep din Ohio, SUA, în ianuarie 2025, a informat, de exemplu, că intenţionează să închidă o unitate mare de testare a vehiculelor din Arizona şi să vândă terenurile acesteia, în încercarea de a-și reduce costurile și a se menține pe linia de plutire, și a rămas și fără lider, încă un membru important al grupului, Opel, are probleme și ia măsuri radicale.
Citește și: Cutremur, la al 2-lea cel mai mare producător auto din Europa. CEO-ul Stellantis a demisionat
Șomaj tehnic în premieră, în 125 ani, la una dintre cele mai vechi fabrici auto. 1.600 oameni vizați
Din cauza scăderii cererii, Opel a anunțat că își ajustează capacitatea la fabrica principală din Rüsselsheim, una dintre cele mai vechi uzine auto din Europa și din lume, care a început producția de automobile încă din anul 1899, acum 125 de ani, și trimite în premieră toți angajații în șomaj tehnic.
Măsura afectează 1.600 de angajați, relatează automobilwoche.de.
Opel a informat că producția din Rüsselsheim va fi complet suspendată de la 2 decembrie până la 6 decembrie inclusiv.
Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și „o greșeală uriașă“
Lucrul se vor relua, apoi, cu într-un singur schimb, în loc de două, din 9 decembrie „probabil până la sfârșitul lunii ianuarie 2025”.
Opel produce la Rüsselsheim modelul Astra și, de asemenea, modelul „frate” DS 4, în număr mai mic.
În Germania, Opel a înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ zece procente la sfârșitul lunii octombrie - inclusiv autoutilitare. Iar cota de piata a urcat de la 5,2 la 5,7%.