BREAKING Taxă anuală, pentru mașinile electrice, din 2025, pentru compensarea accizei la carburanți

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 17.11.2022 - 15:20
Taxa pe „electrice” - FOTO: thedriven.io
Taxa pe „electrice” - FOTO: thedriven.io
Mașini electrice / Foto: Profimedia
Mașini electrice / Foto: Profimedia

Proprietarii de mașini electrice vor fi obligați să plătească o taxă anuală, VED, din 2025, pentru compensarea accizei la carburanți, pe care, evident, vehiculele alimentate la priză nu au cum să o achite.

SHARE

Autovehiculele electrice, mașinile, utilitarele și motocicletele, vor plăti taxa VED (Vehicle Excise Duty) începând din 2025 în Marea Britanie, a confirmat ministrul britanic de Finațe, Jeremy Hunt, relatează autocar.co.uk.

Citind „Declarația de toamnă” în Camera Comunelor, Hunt a declarat că această mișcare va face sistemul de taxe auto din Marea Britanie „mai corect”.

Într-o postare pe rețelele sociale, Ministerul de Finanțe de la Londra a precizat că, prin această schimbare, „toți șoferii vor plăti o cotă echitabilă”, adăugând că sprijinul guvernului pentru infrastructura de încărcare va continua.

Citește și: Ți-ai luat mașină electrificată ca să parchezi gratis în București? Ghinion, PMB elimină facilitatea

În prezent, proprietarii de autovehicule electrice sunt scutiți de la plata taxei VED, cu un tarif anual standard de 165 de lire sterline, și, neconsumând benzină, motorină sau GPL, nu plătesc nici accizele pe carburanții clasici. Banii încasați la buget din VED sunt destinați întreținerii drumurilor din UK.

De asemenea, impozitul pentru mașinile electrice de companie din UK va crește la 3% în aprilie 2025, apoi cu câte 1% în fiecare an consecutiv, până la 5% în 2027/28. 

Citește și: UE a semnat certificatul de deces al mașinilor pe benzină și motorină. Risc de „efect Havana”

„După mulți ani în care nu a plătit nicio taxă auto, este probabil corect ca guvernul să îi convingă pe proprietarii de vehicule electrice să înceapă să contribuie la întreținerea drumurilor principale din 2025”, a declarat Nicholas Lyes, șeful pentru politici rutiere în cadrul RAC (Royal Automobile Club).

„În timp ce este puțin probabil ca accizele la vehicule să fie un motiv definitoriu în decizia de cumpărare, credem că ar fi trebuit păstrat un beneficiu cu o taxă VED zero în primul an, ca un stimulent parțial. Dar nu ne așteptăm ca această modificare a taxei să aibă o mare influență asupra reducerii cererii de vehicule electrice, având în vedere multe alte beneficii de cost ale exploatării unuia”, a mai spus Nicholas Lyes.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te